Megkezdődhet Dél-Buda vasúti óriásberuházása

Sikeresen kiválasztották a kivitelezőt a Déli összekötő vasúti híd harmadik vágányának megtervezésére és megépítésére. A hídhoz vezető, a Kelenföldi és Ferencváros pályaudvarokat összekötő vasútvonal háromvágányúvá tételére is megtörténtek az előkészületek. A budai oldalon a lakott területeket érintő szakasz építési munkáival kapcsolatban a helyi önkormányzat szórólapon biztosította az ott lakókat, hogy a parkok területe nem csökken.

2019. 10. 12. 8:32
Többek között a felsővezetékeket is át kell építeni Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros egyik legforgalmasabb vasúti kapcsolatát fejlesztik a közeljövőben. Az állami beruházó a közelmúltban kihirdette a Rákóczi híd déli oldalán levő Déli összekötő vasúti Duna-híd közbeszerzésének végeredményét, azaz kiválasztotta a kivitelezőt. A projektben a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon fekvő hídon a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet el kell bontani, és három új, egyvágányos szerkezetet kell építeni a helyére. A tervezett egyvágányos, többtámaszú rácsos acélhíd a meglévő közös alépítményekre támaszkodik. Ezt át kell alakítani, továbbá új, cölöpfalas hídfőt kell építeni a budai oldalon.A műtárgyépítéssel érintett vonalszakaszon biztosítani kell legalább két vágány használatát.

A vasúti pálya mellett át kell építeni többek közt a biztosítóberendezést, a vonatbefolyásoló rendszert, a távközlési rendszert és a felsővezetéket is. Összesen mintegy három kilométernyi vágány újul meg. A korszerűsítéshez szükséges kiviteli terveket és a kivitelezési munkákat a Duna Aszfalt Kft. fogja elvégezni nettó 35,92 milliárd forintos szerződéses áron.

A híd felújításával párhuzamosan megindult a kapcsolódó vasútvonalak háromvágányúra bővítésének előkészítése is.

Többek között a felsővezetékeket is át kell építeni
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A terveket 584 millió forintért rendelték meg a Kelenföldi pályaudvar és a Ferencváros állomás közötti szakaszon, a tervezett elővárosi megállókkal együtt. Utóbbiak a pesti oldalon lesznek, az egyik közvetlenül a hídfő közelében, a másik a Népliget környékén. A vonalszakasz 18 kilométer hosszú, ebből hat kilométer lesz háromvágányú. Ez a bővített szakasz Budán, a tervezett új híd és a Bartók Béla úti vasúti híd közötti részen halad majd.

Az említett részen a vasúti töltést összefüggő parkok kísérik, amelyek az ott épült lakónegyedeknek pihenésre, kikapcsolódásra alkalmas területet biztosítanak. A pálya bővítése azzal fenyeget, hogy ezt a zöld felületet vagy annak egy részét elfoglalja majd a vasúti infrastruktúra, Újbuda önkormányzata azonban a közelmúltban szórólapon igyekezett megnyugtatni a lakókat, hogy a beruházás nem fenyegeti a parkokat, játszótereket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.