Olajcégek százmilliókkal lobbiztak Brüsszelben

Magyar Nemzet
2019. 10. 25. 16:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az öt legnagyobb olaj- és gázipari vállalat, illetve az azokat képviselő szervezetek több mint 250 millió eurót (azaz nagyjából 82 milliárd forintot) költöttek az európai uniós döntéshozatal befolyásolására 2010 óta – ismertette az EUObserver brüsszeli hírportál. A civil szervezetek által összeállított dokumentumban arról számoltak be, hogy a British Petrol, a Chevron, az ExxonMobil, a Shell és a Total képviselői legalább 327 magas szintű találkozón vettek részt az Európai Bizottság munkatársaival a jelenlegi, Jean-Claude Juncker elnök vezette testület mandátumának 2014-es kezdete óta.

A csak tavaly 74 milliárd euró nyereséget elkönyvelő öt vállalatnak és az azokat képviselő cégeknek mintegy kétszáz embere dolgozik a brüsszeli döntéshozatal befolyásolásán. A lobbitevékenységre fordított összegek tetőpontja 2014 volt, amikor az EU megállapodott a 2030-as éghajlatvédelmi célkitűzéseiről.

Az érintett cégek a távirati iroda szerint hangsúlyozták, hogy nem történt törvénytelenség, nincs szó összeférhetetlenségről. A Shell határozottan elutasította a jelentés állításait és közölte, hogy teljes mértékben támogatja a párizsi klímaegyezményt. Az Euró­pai Bizottság egyik szóvivője hasznosnak nevezte, ha politikusok és különböző tisztségviselők időnként külső szereplőkkel is találkoznak, és kiemelte, hogy számos egyeztetésnek a megújuló energiaforrások és a gazdaság szén-dioxid-semlegessé tétele volt a fő témája.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.