A Tesla kedvező negyedik negyedéves és éves gyártási adatokat közölt, egyúttal sanghaji üzemében is beindult a termelés. Ami a közeljövőt illeti: a nemrég kiválasztott Berlin melletti területen épülő gyár évi félmillió autót fog előállítani, természetesen kizárólag elektromos meghajtásút. A milliósra felfutó gyártást a részvényesek egy része már évekkel ezelőtt vizionálta, és ezzel indokolták a cég részvényének magas árazását, a többség azonban szkeptikus volt: úgy gondolták, sosem jut el ide Elon Musk cége.
A negyedik negyedévben a cég 112 ezer darab autót gyártott, a teljes éves termelés pedig 367 ezer volt. Ez még messze van a milliós számtól, ugyanakkor ötvenszázalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és még csak most, illetve a jövőben áll üzembe két hatalmas, immár Amerikán kívüli gyár. Az egyik Kínában, Sanghajban, ott évi 150 ezer darabos a kapacitás, és a közelmúltban kezdődött a termelés. A másik Berlin mellett épül majd fel, és már jövőre elindul a termelés, a tervek szerint félmilliós lesz az éves kapacitás. Ez már önmagában meghaladja majd az egymilliót, és az amerikai gyár termelése is növekszik még.
De vajon hogyan jutott el ide az a cég, amely hosszú ideig nem tudott nyereségessé válni, és sokáig csak luxusautókat gyártott, amelyekből azonban viszonylag kis mennyiséget lehet eladni.
A kezdeti típusok a Model X és a Model S voltak, és ezekből ugyan nem lehetett sokat eladni a magas áruk miatt, de általuk már bizonyítani tudott a cég: a járművekkel a vevők elégedettek voltak, és mindenki láthatta, hogy a Tesla képes kiváló minőségben elektromos autókat gyártani. Eközben tovább is léptek: meg kellett oldani, hogy az elektromos autók lelkét, az akkumulátort addig fejlesszék, amíg az autó alkalmassá válik akkora út megtételére egy töltéssel, mint a belső égésű járművek. Ezért létrehozták a nevadai sivatagban a Gigafactory nevű, valóban óriási akkumulátorgyárat, és a felfutó termelés lehetővé tette, hogy a cég immár a tömegesen eladható, olcsóbb autótípus fejlesztése felé forduljon.