Új szintre emelkedik a bormarketing: január elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) felel a hazai borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing állami feladatait látja el – közölte pénteken a turisztikai ügynökség. Az AMC a jövőben a magyar borok eladását ösztönző feladatok ellátásáért felel, ezek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is.
Az MTÜ gondozza a magyar bor ernyőmárkáját, a „MAGYAR BOR – SZEMÉLYESEN” márkát, és természetesen a kapcsolódó turisztikai fejlesztésekért és a borral kapcsolatos utakat népszerűsítéséért felel. – Ezzel a lépéssel a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak, hogy meghosszabbodjon az országba látogató turisták átlagos tartózkodási ideje, illetve, hogy területileg arányosabban alakuljon a turizmus eloszlása – fogalmaznak.
Az új megbizatások szerint az ügynökség 2020-tól célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Emellett a kialakított eszköztár – több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek – további fejlesztése, az ágazati szereplők számára is hasznos módon.
Az AMC a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon képviseli a magyar borokat.