Elképesztően botrányos autóipari sztori sajátította ki magának a médiát az év első napjaiban: Carlos Ghosn, a Renault–Nissan korábban elmozdított és köztörvényes bűncselekményekkel megvádolt topmenedzsere tokiói házi őrizetéből egy hangszertokban szökött meg, majd magánrepülőn elhagyta Japánt, és végül szülőhazájában, Libanonban tűnt fel, ahol védelemben részesítették. A történet annyira meglepő és mulatságos, hogy akár P. G. Wodehouse is írhatta volna, a zenészeknek álcázott titkos ügynökök akciója pedig olyan komolytalan, hogy hajlamosak vagyunk elfeledkezni róla, itt nehézsúlyú autóipari szereplőkről van szó. Ghosn bravúros kimenekítésére azért volt szükség, mert az addig megkérdőjelezhetetlen tekintélyű csúcsmenedzsert másfél éve váratlanul letartóztatták, megvádolták és börtönbe zárták.
Carlos Ghosn 1999-ben lett a Nissan cég igazgatója, 2000-ben elnöke, majd 2001-ben vezérigazgatója. Neki tulajdonítják, hogy a Nissan kikerült az addigi pénzügyi válságból. Ghosn 2005-től a Renault cég vezérigazgatója is volt. Amikor 2016-ban a japán Mitsubishi Motors bajba került, Ghosn lett a Mitsubishi Motors cég vezérigazgatója is. Ez a hármas szövetség 2018 első felében a világ legnagyobb autógyártójává vált, ugyanis 5,54 millió autót értékesítettek, öt százalékkal többet, mint 2017 első felében. Ezzel átvették az első helyet a Volkswagen-csoporttól.
A csoporton belül ráadásul a Nissan képviselte a technológiai innovációt. A pénzügyi csődtől megmenekült japán vállalat 2007-ben olyan új modellt fejlesztett ki, ami megváltoztatta a világ autódivatját. A Nissan Qashqai volt az első igazi, a városi flaszterre szánt családi terepjáró, mai nevén crossover, azaz SUV. Az ezredfordulón még az egyterű volt a családok kedvence, a többletteret magasabb építéssel kínáló autófajta. Ennek a feltalálója egyébként a Renault volt, amely az Escape-pel kezdte meg a térbővítést, és a Scenickel vált a családok kedvencévé. Mára az SUV lett az autóipar ásza, és az egyterűek iránti kereslet csak olyan esetben nő, ha állami támogatás kapcsolódik hozzá. A Nissan másik sikertörténete a Leaf, az első, családi célra is alkalmas autó, amelyet kizárólag akkumulátorból nyert áram hajt. A Nissan az e-autóval is megelőzte a konkurenciát, melynek eredményeként mára a Leaf lett a világ minden idők legkeresettebb autópályaképes e-autója, globális eladása több mint háromszázezer darabra rúg 2010. decemberi bevezetése óta.