Átadták az M4-es autóút Üllő és Albertirsa közötti szakaszát

Mosóczi László közölte, hogy a 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint.

Forrás: MTI2020. 02. 07. 13:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadták az M4-es autóút Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométeres szakaszát pénteken. A kétszer kétsávos út nettó 52 milliárd forintból készült el – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Üllőn.

Mosóczi László közölte, hogy a 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, amelynek nagyobbik részét, a gazdaság jobb teljesítményének köszönhetően, a magyar büdzsé fedezi.

Hozzátette: a kormány szakpolitikai intézkedéseinek fő célja, hogy a megyei jogú városok és a kiemelt gazdasági területek kétszer kétsávos utakkal kapcsolódhassanak a gyorsforgalmi úthálózatba, az autópályák és autóutak elvezessenek az országhatárig.

Az M4-es autóút fejlesztése mindkét kiemelt cél megvalósítását elősegíti, beköti a gyorsforgalmi hálózatba Szolnokot, és újabb magas színvonalú közúti összeköttetést létesít Erdély, Románia felé – fűzte hozzá az államtitkár.

A 27 kilométeres elővárosi szakasz átadásával Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa lakói közvetlenül gyorsforgalmi úton érhetik el a fővárost
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Mosóczi László elmondta, hogy az M4-es autóút mostantól az M0-s körgyűrűtől egészen Ceglédig használható, a közel 45 kilométeres közúti kapcsolat összesen 72,5 milliárd forintból valósult meg.

Hozzátette, hogy az M4-es minden további szakasza legalább előkészítés alatt áll és a kivitelezési munkálatok is egyszerre több helyen folynak. „Ami megépül, azt lehetőség szerint azonnal átadjuk az autósoknak, így az autóút számos rövidebb szakasza már járható” – mondta.

Az államtitkár részletezte, hogy az idén nyáron több mint 11 kilométeren átadják az Abonyig tartó folytatást és szintén nyárra várható a közel 30 kilométeres Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár közötti szakasz befejezése is, amellyel a magyarországi oldalon létrejön a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi kapcsolat.

2022-ig főként hidak, köztük egy új Tisza- és egy Zagyva-híd építésével zajlik a Szolnok elérését biztosító Abony-Törökszentmiklós szakasz fejlesztése.

Az államtitkár beszélt arról, hogy 2010 elején még csak 10 megyeszékhely volt elérhető gyorsforgalmi úton, számuk 2020 végére 14-re fog emelkedni Eger, Salgótarján, Szombathely és Veszprém bekötésével. Hozzátette, hogy az elmúlt évtized elején három országhatár volt elérhető négysávos úton, az idei év végére pedig már hét lesz elérhető.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleménye szerint az M4-es Üllő-Albertirsa szakaszának kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. és az EuroAszfalt Kft. végezte, nettó 52,143 milliárd forint értékben, az Albertirsa-Cegléd szakaszt a Colas Út Zrt., Colas Közlekedésépítő Zrt. és Colas Hungária Zrt. konzorcium építette nettó 20,533 milliárd forint értékben.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával valósult meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.