Gyártáskapacitás-bővítést tervez az elektromosautó-gyártó cég 2 milliárd dollárért felhúzott sanghaji gyárában, valamint arra törekszik, hogy több helyi partnert vonjon be beszállítói láncába – írja a Reuters brit hírügynökség egy a Tesla által a helyi kormányzatnak benyújtott dokumentum alapján.
A bővítés bizonyos autóalkatrészek gyártását érinti. A vállalat tavaly decemberben kezdte meg a Model 3 elektromos szedán szállítást a sanghaji üzemből, ahol most növelné az akkumulátor-tartozékok, az elekromotorok és motorvezérlők előállítását. Az amerikai gyártó, amely eddig 70 százalékban külföldről származó alkatrészekből szerelte össze a modellt, most például 260 ezerre növelné az akkumulátor működésében fontos alkatrésznek számító hűtőcsövek évi gyártási kapacitását a korábbi 150 ezerről. A dokumentum felhívja a figyelmet, hogy a tervezett új gyártósorokon nem magukat az akkumulátorcellákat fogják előállítani, mivel azok kívülről érkeznek, kiszervezett gyártóktól. A termelés felgyorsítása érdekében új présgépsor felállítását is tervezik.
A sanghaji gyár kulcsfontosságú szerepet tölt be a Tesla növekedési stratégiájában. A cég rövid távú célja, hogy évi 150 ezer Model 3 gördüljön le a szerelőszalagokról. A gyártási kapacitást később évi 250 ezerre növelnék, de ebben már benne lesz az Y modell összeszerelése is. A társaság világszerte évi 500 ezer járművet kíván előállítani 2020 végéig. A gyártás felfuttatását Sanghajban jelenleg azonban a koronavírus által okozott járvány hátráltatja, amelynek folytán februárban 80 százalékkal esett vissza Kínában a személyautók kiskereskedelmi értékesítése.
Egyidejűleg a kínai ipari és informatikai minisztérium a honlapján megjelentetett közleményében arra szólította fel a vállalatot, legyen következetes a Kínában gyártott autók összeszerelésében, valamint minőségük és biztonságuk szavatolásában, mivel több elektromosautó-tulajdonos is panaszkodott, hogy gépkocsijába nem a megfelelő fejlettségi szintű számítógépchipeket szerelték be. A kínai közösségi médiában hangoztatott panaszok a Model 3 szedánra vonatkoznak, s azt állítják, hogy a specifikációs listán szereplő HW3.0 chipek helyett a kevésbé fejlett HW2.5 mikrochipeket építették be az autó vezérlőrendszerébe. A HW3.0-ás chipek a gyártó járműveinek teljes önvezetői üzemmódba kapcsolásához szükségesek, s ez a rendszer opcionálisan választható a személyautók megrendelésekor. Az amerikai társaság Weibo közösségi oldalán a cserét a HW3.0-ás vezérlők szállításának akadozásával magyarázta, ugyanakkor ígéretet tett a már leszállított HW2.5-ös rendszerek kicserélésre.