Elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon vasárnap utasforgalmi próbaüzemben.

Rekordösszeget fizetett az állam a babakötvények után
Továbbra is ez az egyik legkedvezőbb, kockázatmentes befektetési lehetőség a családoknak.
Elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon vasárnap utasforgalmi próbaüzemben.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón azt mondta: 2020 valódi korszakhatárt jelent a vasúti közlekedésben, tavasztól fokozatosan állnak forgalomba az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb hazai vasútvonalakon, a ceglédin és a vácin.
Emlékeztetett arra, hogy a MÁV-Start 2017 áprilisában kötött nyolc évre szóló keretmegállapodást a gyártó Stadler céggel negyven 600 ülőhelyes KISS elővárosi villamos motorvonatra. A negyven motorvonat több mint 200 milliárd forintba került, a vasúttársaság így 24 ezer új ülőhelyet kínálhat az utazóknak.
Schanda Tamás kiemelte: a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósított a kötött pályás infrastruktúra és járműállomány korszerűsítésére. A 2016 és 2024 közötti időszakban mintegy 1800 milliárd forintot fordítanak a már befejezett, kivitelezés alatt álló vagy előkészületben lévő vasúti beruházásokra.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiemelt törekvése a közösségi közlekedés és különösen az annak gerincét adó környezetkímélő vasút versenyképességének erősítése az egyéni megoldásokkal szemben – hangsúlyozta az ITM államtitkára.
Hozzátette, a fejlesztések fontos célterülete a Budapest elővárosi forgalom, ahol a vasutat évente mintegy 60 millióan választják, a MÁV-Start belföldi fizető utasainak több mint fele a fővárosi agglomerációban közlekedik.
Az átfogó korszerűsítések eredménye az utasszám növekedésében is meglátszik, a motorvonatokkal kiszolgált egyes elővárosi szakaszokon kimagasló, 20 százalék feletti az utasszám emelkedése. A vasúti járműállomány folyamatos fejlesztésének köszönhetően 2022 végétől a Budapest elővárosi forgalomban mindenütt korszerű motorvonatok szállítják majd az utasokat – mondta Schanda Tamás.
Tuzson Bence, a Miniszterelnöknöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára, Pest megye 5-ös választókörzetének kormánypárti országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy az emeletes motorvonatban magyar hozzáadott érték van, Magyarországon gyártották a forgóvázat, a Dunakeszi Járműjavító pedig részt vett az összeszerelésben.
Ha Magyarországon ilyen jelentőségű vásárlás történik, abból a magyar gazdaságnak, a magyar kis- és nagyvállalatoknak is szerepet kell kapniuk – jelentette ki Tuzson Bence.
Az emeletes motorvonatok gyorsabbak és gazdaságosabbak a korábbi járműveknél, hatással vannak a környezet és természet védelmére is. A kormány kifejezetten olyan közlekedési beruházásokat támogat, amelyek elősegítik, hogy Magyarország a klímasemlegességben nagy lépéseket tegyen – mondta Tuzson Bence.
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, Pest megye 4-es választókörzetének Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselője elmondta, a váci vasútvonalon naponta hatezer ember ingázik.
A vasúti elővárosi közlekedés szintet lépett vasárnap az emeletes motorvonat beiktatásával. Az M2-es kétszer kétsávosra bővítése, a kétszintes motorvonat tavaszi forgalomba állása a Budapest-Vác vonalon, azt jelenti, hogy a váci előváros és a főváros közelebb kerül egymáshoz, könnyebben lehet majd közúton és vasúton közlekedni, munkába járni – mondta az Emmi államtitkára.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt elnök-vezérizgatója kiemelte, a vasúti utasforgalom Budapest elővárosaiban koncentrálódik. Az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb elővárosi forgalomban közlekednek, 2020 végéig 19, 2022-re pedig mind a 40 emeletes motorvonat szolgálatba áll. Az üzembiztos és menetrend szerinti közlekedéshez nemcsak a járműállományt, hanem a vasúti pályákat is fejleszteni, karbantartani kell – mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója azt mondta, céljuk az utasbarát, szerethető, versenyképes és hatékony vasúttársaság működtetése.
Fotók: Kurucz Árpád
Továbbra is ez az egyik legkedvezőbb, kockázatmentes befektetési lehetőség a családoknak.
A Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő BKM Zrt.-nek többek között 300 ezer köbméternyi, a területen élők egészségét súlyosan veszélyeztető hulladék elszállításáról is gondoskodnia kell.
Minden meglévő ATM-et üzemeltetni kell, nincs leszerelés!
Nyilván többért is, de van 2,2-ért is.
Új részletek derültek ki a Huszti testvérek tragédiájáról
Zelenszkij sorsát jósolták meg a szakértők + videó
A NOB új elnöke elvette Egerszegi Krisztinától azt, ami csaknem a legfontosabb volt neki
Orbán Viktor: A nagykövetek „kürtöljék világgá” az áttörés hírét
Verekedés az öltözőben; Hamilton miatt áll a bál a Ferrarinál
Horváth József: az Egyesült Államok és Oroszország azon van, hogy az orosz-ukrán kérdés mihamarabb nyugvópontra jusson
Az új NOB-elnök elvette Egerszegi Krisztinától az egyik féltett kincsét
Fügefa: ha erre figyelsz, bőséges lesz idén a termés
Az öngyilkos pilóta százötven embert vitt a halálba
Nem tudott fellépni az együttes alapító tagja a NOX eddigi legnagyobb koncertjén, jó oka volt rá
Újabb lélegzetelállító botrány kapcsán merült fel Magyar Péter neve
Baj van Magyar Péteréknél, fejetlenül indult az új akciójuk
Továbbra is ez az egyik legkedvezőbb, kockázatmentes befektetési lehetőség a családoknak.
A Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő BKM Zrt.-nek többek között 300 ezer köbméternyi, a területen élők egészségét súlyosan veszélyeztető hulladék elszállításáról is gondoskodnia kell.
Minden meglévő ATM-et üzemeltetni kell, nincs leszerelés!
Nyilván többért is, de van 2,2-ért is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.