A kínai kormány intézkedéseket vezetett be a Kína és Európa között közlekedő tehervonatok biztonságos, stabil és hatékony üzemelése érdekében – tette közzé a Rail Freight brit vasúti árufuvarozási szakportál. A lépéseket az indokolja, hogy idén február végéig 1132 vonat teljesítette az utat Kína és Európa között, ez pedig hat százalékkal több, mint 2019-ben. A rakott szállítmányok aránya továbbra is magas, és az Európából Kínába tartó szállítmányok mennyisége is alapvetően kiegyensúlyozott. A koronavírus ellenére továbbra is a megszokott teljesítményen üzemel Csangsa, Csengtu, Csongking, Hszian, valamint több más, fontos kínai csomópont – idézte a jelentést az Indóház.hu. Jelenleg három, kelet–nyugat irányú szállítási folyosó és harmincöt fővonal üzemel normálisan, továbbá Kínában a kazah határon fekvő Korgasz és Alasankou, az Oroszországgal határos Manzsouli, valamint a mongol határnál található Erenhot határátkelő is zavartalanul, fennakadások nélkül működik. A következő lépés a Kína és Európa közötti vonatok kapacitásának jelentős növelése lesz.
A járvány hatására növekszik a szárazföldi vasúti összeköttetés iránti kereslet, azaz az új selyemúton, a lengyelországi Brest–Malaszewicze határátmeneten keresztül érkező vonatok száma – közölte lapunkkal a Rail Cargo Hungaria. A vasúttársaságok a személyszállítás leállása következtében felszabaduló vontatási és teherkocsi-kapacitásaikat ezekre, valamint az üres konténerek mozgatására összpontosítják.
A koronavírus elleni védekezés egyik lépéseként sok országban leállították a személyszállító vonatok közlekedését. A szolgáltatás szüneteltetésével menetvonalak szabadultak fel a legforgalmasabbak közül, megkönnyítve a vasúti fuvarozók munkáját. A Kombinált Fuvarozás Nemzetközi Szervezetének főtanácsadója, Érsek Ákos a minap egy webes konferencián kifejtette: a jelenlegi helyzetben Európa-szerte a korábbinál több kapacitás áll rendelkezésre – tette közzé a Hungrail.hu. A vasúti árufuvarozás kulcsfontosságú a gazdaság működésének fenntartásában, miközben sok más ágazatnál csökkentették a működési tevékenységet. Hollandiában például a személyvonatoknak csak a 35 százaléka közlekedik, a gócpontnak számító Olaszországban pedig teljesen le is állították a szerelvényeket.