A Magyar Posta Zrt. nevével visszaélve ismét félrevezető hirdetés jelent meg az online térben, a közösségi médiában. Az elmúlt napokban a társaság több ügyfele jelezte, hogy böngészés közben felugró hirdetés a posta nevében kínált értékes nyereményeket, jellemzően mobiltelefont. Ezzel szemben a Magyar Postának nincs telefonos nyereményakciója. A társaság kéri az ügyfeleket, hogy legyenek körültekintőek, mielőtt kattintanak ilyen hirdetésekre, valamint ellenőrizzék a társaság honlapján, hogy a meghirdetett akcióik között szerepel-e olyan, mint amibe belebotlott.
A társaság rendszeresen tájékoztatja ügyfeleit a megtévesztő, adathalász hirdetések megjelenéséről. A tapasztalatok szerint a koronavírus-járvány ideje alatt sem mérséklődik az internetes csalások száma.
A megtévesztő hirdetések jellemzője, hogy egy könnyen elvégezhető, ártatlannak tűnő tevékenységet, például egyszerű kattintást kérnek a felhasználóktól, és a következő lépésben személyes adatokat vagy minimális összeget. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a nyereményjátékokban a felmerülő költségeket jellemzően a hirdető cég állja, és mindig tartozik a játékhoz szabályzat is. Ha az ügyfél nem találkozik játékszabályzattal a megadott felületen, az gyanúra adhat okot.