Folyamatosan állnak forgalomba a hazai gyártású IC+ kocsik

A hét új kocsi a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon közlekedik – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Forrás: MTI2020. 04. 23. 16:11
Budapest, 2020. februr 13. A MV els, sajt gyrts, belfldi forgalomra sznt msodosztly InterCity (IC+) kocsija a forgalomba lltsnak napjn a Dli plyaudvaron 2020. februr 13-n. Az utasok a Zalaegerszegre kzleked Gcsej InterCity jraton utaztak elszr az j jrmvn. MTI/Balogh Zoltn Fotó: Balogh Zoltán Forrás: MTI/Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hét új belföldi IC+ kocsi közlekedik csütörtöktől a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon – tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-t.

A szaktárca csütörtöki közleményében ismerteti: mindegyik kocsi a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba és az utasok nélküli próbaüzem után kapta meg a hatósági engedélyt, és állhatott forgalomba.

A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban.

Az ITM emlékeztet arra, hogy 2019 augusztusában hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása kezdődött meg költségvetési és vállalati források felhasználásával a MÁV-Start szolnoki járműjavítójában. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el. Az első belföldi IC+ kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban álltak forgalomba február közepén.

Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a közlemény szerint hangsúlyozta, a tárca jövőképe szerint a gazdaságnak magyarnak, high-technek és zöldnek kell lennie. Az IC+ kocsik kiállják ezt a próbát, hiszen saját fejlesztésben és gyártásban készülnek, műszaki színvonaluk és áruk nemzetközi szinten is versenyképes, és vonzóbbá teszik a környezetkímélő vasúti közlekedést. Az államtitkár hozzátette: jelenleg belföldön, a

Budapest-Nyíregyháza-Miskolc-Budapest és a Budapest-Békéscsaba-Lőkösháza vonalakon szállít utasokat a tavaly nyáron elkészült 20, nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi is.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról adott tájékoztatást, hogy a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel a szolnoki járműjavítóban az április 14. és május 4. közötti időszakra hozták előre a szokásos nyári üzemszünetet, ezzel az intézkedéssel is védve a munkavállalók egészségét. Az IC+ kocsik gyártásához szükséges alkatrészek rendelkezésre állnak, így a leállást követően folytatódnak a munkálatok.

A már elkészült belföldi kocsik forgalomba helyezése folyamatos, ma a hetedik is útnak indult a szombathelyi vonalon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.