Ismét népszerű a vezetékes hívás

Stabilan szolgálják ki a járvány miatt megnövekedett internetes és telefonos igényeket a hazai távközlési szolgáltatók. A munkáltatók is léptek: megsokszorozódott a sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés, több vállalat már élt is ezzel a lehetőséggel az otthoni munka támogatásához – tudta meg a Magyar Nemzet.

2020. 04. 01. 5:45
Debrecen, 2014. szeptember 8. Tárcsástelefon-installáció az IT Services Hungary Kft. (ITSH) telephelyén Debrecenben 2014. szeptember 8-án. Az ezen a napon átadott új központban 256 munkahelyet alakítottak ki, ezzel 1657 dolgozót foglalkoztatnak a hajdú-bihari megyeszékhelyen. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt Fotó: Czeglédi Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarországi infokommuniká­ciós szolgáltatók a Magyar Nemzetnek küldött válaszaik alapján felkészítették hálózataikat a megnövekedett forgalomra.

A társaságok az átlagosnál jóval nagyobb mértékű internet- és telefonhasználatot mérnek, mióta a járvány miatt megnövekedett az otthon dolgozók, tanulók, oktatók száma. A cégek azt is jelezték, hogy folyamatosan vizsgálják, szükséges-e a kapacitásnövelés, indokolt esetben pedig lépnek az igények minél teljesebb körű kiszolgálásáért. Általánosságban elmondható, hogy harmadával növekedett a hálózatok forgalma, de akad kiugró adat is, mégpedig a vezetékes hívások terén.

– A hálózatunkon az átlagosnál sokkal több a hívás, és az adatforgalom elsősorban munkaidő alatti növekedése hátterében a videóhívások állhatnak – emelte ki a Telenor. Hozzátették, hogy a forgalom alakulása nagyban függ attól, hogy az oktatásra, munkára pontosan milyen megoldásokat, platformokat használnak mobilinterneten az előfizetők. A videónézés vagy -feltöltés például jóval több adat le- és feltöltésével jár, mint az irodai szoftverek online használata – hangsúlyozták. A társaság arról is tájékoztatott, hogy a hálózatukon a napi teljes adatforgalom átlagosan mintegy harminc százalékkal nőtt. A bővülés már a reggeli óráktól jelentkezik a fel- és letöltésben egyaránt. A hangforgalom a Telenornál az első időszakban megugrott, majd némileg mérséklődött, de a járvány előtti időszakhoz képest még mindig az átlagosnál több hívást bonyolítanak az ügyfelek.

Villámgyorsan átállt az oktatási rendszer, ebben nagy szerepük volt a fejlett szolgáltatásoknak
Fotó: Havran Zoltán

Hasonló adatokról számolt be a Telekom: 25-30 százalékkal növekedett a mobil-adatforgalom, a mobilhangforgalom pedig még ennél is nagyobb mértékben, ott 35 százalékos ugrást regisztráltak. Ezeken a szinteken stabilizálódott a felhasználás. A vezetékes telefonálás forgalmában némi időeltolódással jelentkezett az emelkedés, ám annál nagyobb mértékben. Majdnem dupla annyit (a bővülés 90 százalék körüli) telefonáltak asztali készülékről az ügyfelek az elmúlt időszakban, mint a járvány előtt. A cég megemlítette, hogy a T-Systems üzleti ügyfeleitől érkeznek kivételes hálózatbővítési és távmunka-kiépítési igények, amelyeket kiemelten kezelnek.

A Vodafone Magyarország arról is tájékoztatott, hogy már elvégezték a hálózatuk stabilitását szolgáló kapacitásbővítéseket; a forgalomnövekedés mértékéről nem bocsátottak rendelkezésünkre adatokat.

A társaságok ajándék mobilnetkerettel, valamint ingyenes, a digitális oktatást és az otthon töltött idő értékesebbé tételét segítő anyagokkal is támogatják ügyfeleiket. Ezekről a cégek honlapján lehet tájékozódni.

Az üzleti infokommunikációs szolgáltató Invitech, amelynek ügyfélkörébe kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok tartoznak, leginkább a táv- és csoportmunkához szükséges eszközök és megoldások iránti igénynövekedést tapasztalt. A sávszélesség-bővítés iránti érdeklődés megháromszorozódott egy átlagos hónaphoz képest. Az ügyfélkörből több mint ötven vállalatnál – köztük több száz vagy akár több ezer főt foglalkoztató társaságoknál – jeleztek ilyen irányú kéréseket az elmúlt hetekben. A társaság azt írta: tipikusan az eddig 100 MB/s adatátvitelt igénybe vevő megrendelők egy része arra készül fel, hogy szükség esetén az 1 GB/s adatátvitelre is képesek legyenek, hogy tömegesen dolgozhassanak otthonról az érintett munkavállalók. Sokan már nemcsak felkészültek erre, hanem igénybe is vették a bővítést.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.