Kezdik a Nyugati épületének felújítását

A hét végén megkezdődhet a Nyugati pályaudvar öntöttvas és üveg tetőszerkezetének a felújítása. A 143 éves épület a rekonstrukció ideje alatt, hét hónapon át zárva lesz, ez alatt a vonatok egy része ideiglenes menetrend szerint más pályaudvarokra érkezik.

2020. 05. 05. 18:36
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődhet pénteken a Nyugati pályaudvar Eiffel-csarnokának felújítása, a több mint fél évig tartó munkálatok alatt a pályaudvar vágánycsarnoka zárva tart – jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. A pályázati kiírás szerint a Nyugati pályaudvar felvételi épületének tetőfelújítása tartalmazza a vágánycsarnok rekonstrukcióját a csatlakozó üvegszerkezetekkel, a pénztárcsarnok, a McDonald’s, és a homlokzati hat kisebb toronytető műemléki felújítását a teljes tetőhéjazat cseréjével, a faszerkezeteinek lecserélésével, a fémszerkezetek javításával. Ezen kívül megújul az üveg függönyfal az épület mindkét végén. Mint lapunk korábban arról beszámolt, közbeszerzési pályázatot írt ki a MÁV Zrt. a felvételi épület tetőzetének felújítására. Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer által közzétett ismertetőből kiderül, hogy a vasúttársaság elvégezte a pályázat értékelését, és a Magyar Építő ajánlatát fogadta el. A kivitelező a munkát kilencmilliárd forintért végzi el.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a felújításról elmondta: több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a pályaudvar tetőszerkezetét, megújul a felsővezeték-hálózat és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják. A beruházásra azért van szükség, mert a Nyugati a legforgalmasabb pályaudvar Magyarországon: évente 18 millió utas fordul meg itt, naponta 480 vonat halad át, ráadásul az elmúlt negyven évben nem végeztek átfogó felújítási munkálatokat a létesítményen. A vezérigazgató korábban lapunknak azt nyilatkozta, hogy a Nyugati pályaudvar felújításának előkészítésére európai uniós forrásokkal rendelkezik a MÁV Zrt.

Az elnök-vezérigazgató arra is felhívta a figyelmet, hogy a felújítás ideje alatt a MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, több vonatot más budapesti állomásra irányítanak a Nyugati pályaudvarról. Példaként említette, hogy május 8-án a Nyíregyházáról 16:36-kor induló Rózsa, a 17:36-kor induló Várda és a 18:36-kor induló Tulipán InterCity, a Szegedről 19:45-kor induló Tiszavirág és a 20:45-kor induló Kárász IC a Nyugati pályaudvar helyett Zuglóig közlekedik. Május 9-én és 10-én a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony és a Budapest–Szeged viszonylaton közlekedő InterCity vonatok a Nyugati pályaudvar helyett ugyancsak Zugló megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek.

Mosóczi László a kormány kötöttpályás fejlesztéseivel kapcsolatban elmondta, hogy a vírus okozta válság ellenére a beruházások idén tavasszal a tervezett ütemben haladnak. Ha a továbbiakban is sikerül tartani a tempót, az idei rekordév lehet a vasúti fejlesztések terén. A Nyugati pályaudvar meghatározó szerepet tölt be, hiszen a ceglédi és váci vonalak budapesti végpontjaként ide érkeznek, innen indulnak majd az első ütemben munkába álló emeletes motorvonatok. A beszerzéseknek köszönhetően másfél-két éven belül a Budapest elővárosi forgalomban mindenütt korszerű motorvonatok szállíthatják majd az utasokat.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára elmondta, hogy a következő lépés a jelenleg meglehetősen elhanyagolt Nyugati tér megújítása lehet, amelyre azért van szükség, mert naponta több százezer utas fordul meg itt. A Nyugati tér érinti a hármas metró és a négyes és a hatos villamos vonalát is, előbbi 550 ezer, utóbbi pedig naponta 400 ezer utast szállít.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.