– Korai még a számvetés, de az már biztos, hogy a 2019-ben elért 200 millió forintos bevételének csak a töredékét termeli idén a repülőtér, mivel a járvány igencsak felülírta a remélt chartergépforgalmat – válaszolta a hét végén érdeklődésünkre a sármelléki légibázist üzemeltető Hévíz–Balaton Airport Kft. ügyvezetője annak kapcsán, hogy a kormány bejelentette: szeptember elsejétől – kevés kivétellel – nem léphetnek külföldi állampolgárok hazánk területére, a beutazó turizmus ezzel ideiglenesen leáll.

Benkő Attila azt is elmondta a Magyar Nemzetnek, hogy a Covid–19 tavaszi hulláma után a nyár magánrepülőgép-forgalma jóval erősebb volt a múlt évinél, és mivel Magyarországot alapvetően biztonságos országnak tartják a környező országokban, a külföldi magángép-tulajdonosok az ősszel is gyakori landolást terveztek a zalai termálháromszög: Hévíz, Zalakaros, Kehidakustány sármelléki légibázisán.
Köddé vált járatok
Az év második fele valóban ígéretesnek tűnt: június elején megírtuk, hogy négy légitársaság öt német városból, Berlinből, Düsseldorfból, Frankfurtból, Hamburgból, Lipcséből és Frankfurtból indít charterjáratokat Sármellékre. Az akkori közlések szerint a reptér tulajdonosa, a hévízi önkormányzat és a légikikötőt üzemeltető cég is élénk turistaforgalomra számított az újranyitás után, illetve a főszezont követően.
Ezzel szemben az eredetileg október közepéig tervezett bőséges forgalom helyet csak a Sundair légitársaság néhány gépe érkezett meg Hévíz–Balaton Airportra.
– Augusztus 12-én Drezdából jött az első járat, és szeptember 9-én és 23-án érkezne egy-egy gép Lipcséből és Erfurtból, ám mivel szeptember 1-jétől korlátozzák a külföldi állampolgárok belépését, lehetséges, hogy a már itt tartózkodó német turistákat autóbusszal kell hazaszállítani – jegyezte meg Benkő Attila.

Fotó: MTI/Varga György
Kérdésünkre, hogy a repülőteret érintő, már korábban eldöntött költségcsökkentés folytatódik-e, azt válaszolta: már tavasszal megkezdődtek azok a költségcsökkentő intézkedések, amelyek a reptér legszükségesebb fenntartásához szükséges szempontokat veszik figyelembe, és várható, hogy a racionalizálás folytatódik.