Mostantól már Nyíregyházára is közlekednek az új IC+ kocsik

Első alkalommal két – összesen húsz – új IC+ kocsi közlekedik majd a szabolcsi megyeszékhelyet érintve.

Magyar Nemzet
2020. 08. 13. 17:12
Fotó:
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztus 13-tól Zalaegerszeg és Szombathely után már a Kelet-Magyarország megyeszékhelyeit érintő, Nyíregyházára közlekedő kör InterCity járatokon is találkozhatnak az utasok az új IC+ kocsikkal. Első alkalommal két – összesen pedig húsz – új IC+ kocsi közlekedik majd a szabolcsi megyeszékhelyet érintve – közölte a Máv-Start. A vasúttársaság kormányzati támogatással valósítja meg azt a programját, amelynek célja a járműállomány fiatalítása, minőségi cseréje. A kocsik a sikeres futópróba, valamint az utasok nélküli próbaüzem után kapják meg a hatósági engedélyt, és állhatnak forgalomba. A hetven darabos széria 12 kocsija a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik, nyáron a Balaton északi és déli partján az Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon és a Kék Hullám gyorsvonatokon is megtalálhatóak az IC+ kocsik.

Az új IC+ kocsik több kényelmi funkciót is kínálnak az utasoknak Fotó: Máv-Start

A társaság közleménye jelezte, hogy augusztus 13-tól a Nyugati pályaudvar és Nyíregyháza között közlekedő, valamint a Záhonyig járó Bereg és Rétköz InterCitykben találkozhatunk IC+ kocsikkal. Az IC-járatok Nyíregyházáig Zugló, Kőbánya-Kispest, Ferihegy, Cegléd, Szolnok, Püspökladány, Hajdúszoboszló és Debrecen állomásokon állnak meg. A záhonyi InterCitykre Nyíregyháza és Záhony között csak Kisvárdán lehet fel és leszállni.

A mai napon a Tokaj és Nyíregyháza között közlekedő új IC+ kocsiban tartottak sajtótájékoztatót, ahol Ulrich Attila, Nyíregyháza alpolgármestere elmondta: Egy modern városnak, amely az utóbbi években látványosan fejlődött, olyan kiszolgáló infrastruktúrára is szüksége van, amely az ide látogatókat is megelégedettséggel tölti el. Vinnai Győző, a térség országgyűlési képviselője szerint a minden igényt kielégítő IC+ kocsik beállítása a Budapest–Nyíregyháza vonalon jelzi, hogy a kormány és a MÁV számára kiemelkedően fontos Kelet-Magyarország fejlesztése. Ez a turizmus fellendülését is elősegítheti Tokaj és Nyíregyháza térségében.

Kormányos László, a Máv-Start Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese hozzátette: Az első osztályú kocsik gyártása és a vezérlőkocsi (amelyből a szerelvény mozdonnyal ellentétes végéről lehet vezetni a vonatot) tervezése is megkezdődött. Prémium és első osztályú szakasszal, büfével ellátott kocsik fogják a térséget szolgálni. A másodosztályú többcélú teres kocsikból összesen húsz közlekedik majd a területen. Az elsőosztályú kocsik várhatóan 2021-ben állnak forgalomba – tette hozzá.

A Magyar Nemzet a minap arról is beszámolt, hogy több száz, a nemzeti vasúttársaság tulajdonában lévő személykocsi javítását, fővizsgáját végzik el a Dunakeszi Járműjavítóban több milliárd forintért egy a napokban aláírt szerződés szerint, miközben az orosz TMH az egyiptomi vasútnak szánt kocsikat is itt gyártja majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.