– Magyarországnak kell egy biztos szakmai alapokra felépített nemzeti légitársaság, amelyre megfelelő politikai akarat és támogatás mellett egy éven belül már helyeket foglalhatunk, jövő nyártól pedig már akár repülhetünk vele – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Galgóczy Ferenc, a Budport Handling tulajdonosa annak kapcsán, hogy az egyik szakmai közösségi oldalon az állóvizet felkavaró cikket jelentetett meg.
A szakember arra reagált, hogy Váradi József, a Wizz Air vezére nemrégiben azt nyilatkozta: ha nyárig feloldják a korlátozásokat, a 2021-es szezon a Wizz Air szempontjából nem lenne nagyon messze a 2019-es nyártól, vagyis a koronavírus előtti csúcsidőszaktól. Galgóczy szerint
a diszkont-légitársaságok részéről megkérdőjelezhető az optimizmus, miközben tény, hogy a légiközlekedési iparág hosszabb távon kedvező lehetőségeket kínál.
Ám ezek nem kizárólag a diszkont-légitársaságok privilégiumai, más is képes profitot termelni ebben az iparágban – vélekedett.

Le lehet másolni
– Bár a Wizz Air és a Ryanair is azt a látszatot igyekszik kelteni, mintha erre csak ők lennének képesek, és való igaz, az általuk képviselt üzleti modell a nyereséges működés alapja, de ezt le lehet másolni. Ahogy a hibáikból is lehet és érdemes tanulni – fogalmazott, hozzátéve, hogy egy új nemzeti légitársaság létrehozása ellentétes a diszkont-légitársaságok elemi üzleti érdekeivel.
– Jelen helyzetben egy induló, tiszta, érintetlen légitársaság, részben vagy teljesen állami háttérrel versenyképes tud lenni a régióban
– jelentette ki Galgóczy Ferenc, aki szerint a nemzeti légitársaság nem azért nemzeti, mert annak hívjuk, hanem mert nemzeti tulajdonban van és része az adott nemzetgazdaság infrastruktúrájának.

Kifejtette: zavaros jövőképre utal a diszkontok optimizmusa, hiszen
ma még nem tudjuk, mikor ér véget a járvány és hogyan áll helyre az utazás iránti bizalom, a fizetőképes kereslet,
miközben biztos, hogy látványos változásokról beszélünk.
– Minél tovább lesznek érvényben a korlátozások, az annál inkább visszaveti a tömegturizmust, amelyre a diszkontok építenek. Ha 2021 valóban az újrakezdés éve lesz, az emberek nagy része belföldre vagy az autóval könnyen elérhető országokba fog utazni, még a filléres repülőjegyek sem fogják rövid távon helyreállítani a korábbi keresletet – állítja az utazási szakember.
Akik pedig mégis repülnek, azok olyan légitársaságokat fognak választani, amelyek átlátható árazást, magas szolgáltatási színvonalat és nem utolsósorban átlagon felüli higiéniás feltételeket lesznek képesek nyújtani az utasoknak.