Az idegenforgalmi ágazatot globálisan megroppantó válság kezelésére, a helyi vállalkozások megerősítésére Ausztriában elfogadták a „turizmus visszatérésének tervét” (comeback-terv), amelyet széles körű országos konzultáció előzött meg a szektor valamennyi szereplőjének bevonásával.
A vendéglátó, szállásadó és élményszolgáltató terület helyreállítását támogató vadonatúj keretterv az osztrák turizmus nemzeti stratégiájához (Masterplan T) kapcsolódva lényegében
újabb állami mentőövet tesz szükségessé a vendéghiánytól maradandó veszteségeket elszenvedett, korábban jól jövedelmező piac több területén.
A vendégforgalma alapján a régióban eddig előttünk járó Bécs – ahol minden kilencedik munkahely ehhez a területhez kötődik – és egész
Ausztria turizmusa ugyanis nehezebben regenerálódik, mint ahogy azt a fokozatos újraindulás, az üzletnyitások előtt várták.

– A visszatérési tervben újabb központi intézkedéseket fogalmaztak meg, mert abban hisznek, hogy a kormányzati támogatások, a beruházások és az új stratégia segítségével az osztrák turizmus megerősödve kerül ki a válságból – mondta lapunknak Kovács Balázs, aki Bécsben élő szakértőként követi a járványkezelésben korábban mintalabornak számító szomszédos ország hazánkéhoz hasonlóan meghatározó nemzetgazdasági területét.
A magyar turizmus korábbi bécsi külképviselet-vezetője egy, a napokban megrendezett konferenciáról idézett, ahol az új elképzelésekről elhangzott:
a nemzeti turisztikai marketingszervezet, az Österreich Werbung költségvetéséhez 40 millió eurós pluszforrást biztosítanak,
ebből marketingkampányokat folytatnak belföldön és a közeli országokban, emellett erősítik a regionális kooperációkat, a termékfejlesztést.
– A legnehezebb helyzetben a városlátogatások és a konferenciaturizmus szervezői vannak, ezeken a területeken 2022 végéig állami védőernyőt biztosítanak, vagyis például fedezik az elmaradt rendezvények kiadásait – mondta Kovács Balázs, kiemelve, hogy
a dokumentumban tetten érhető a fenntarthatóság hármas elvének gazdasági, környezeti és társadalmi megvalósulása.

Ismertette: az osztrák turizmus visszatérését az élvonalba három fő területen erősítenék. Mivel
Ausztriában a turizmusban dolgozó munkavállalók 15 százaléka már más ágazatban helyezkedett el,
modernizálnák a munkaerőpiaci helyzetet, például a „kurzarbeit támogatás” meghosszabbításával, az ötszázalékos kedvezményes áfakulcs megtartásával. A foglalkoztatás ösztönzésére újrakezdési támogatást adnak majd a vállalkozásoknak, a pályakezdőket pedig kampánnyal igyekeznek erre a területre terelni.
Továbbá, a friss tőke bevonása érdekében megkönnyítik a tulajdonosváltás és a vállalkozásátruházás konstrukcióit is, amely
jövőképet ad a kisebb családi vállalkozásoknak