Történelmi bejelentést tett a CRRC Csingtao (Qingdao) Sifang: hivatalosan

Lendületben a sportturizmus a Balatonnál
Már nemcsak a főszezonban, hanem télen és tavasszal is aktív élet zajlik a Balatonon.
Történelmi bejelentést tett a CRRC Csingtao (Qingdao) Sifang: hivatalosan
bemutatta a világ első, óránként 600 kilométeres utazósebességre tervezett maglev szerelvényét – adta hírül a Railwaygazette.com.
A járművet a kínai állam által támogatott ötéves kutatási és fejlesztési program újabb fontos mérföldkövének minősítették a helyi sajtóban. A CRRC azt közölte, hogy befejezték a mágnesvasúti technológia integrálását a kínai vasúti rendszerbe és elvégezték a szükséges teszteket az ötkocsis szerelvénnyel. A prototípus fedélzeti rendszere képes az automatikus vonatüzemre. A 3,2 milliárd jüanos projekt részeként kutatóközpontot és egy öt kilométeres tesztpályát is kifejlesztettek a Sifang gyárkomplexum közelében. Ezen azonban a vonat csak viszonylag alacsony sebességgel tud közlekedni. Nagyobb sebességű futásra alkalmas, hosszabb pálya kialakítását a program következő szakaszában tervezik.
A CRRC úgy vélekedik, hogy a nagy sebességű maglev technológia öt-tíz év alatt áll majd készen a kereskedelmi szolgáltatásra, a megfelelő pályák kiépítésétől függően. A kormány akár kilenc maglevvonal fejlesztését fontolgatja, hogy több mint ezer kilométeres hálózat alakuljon ki. Az első ütemben három szakaszt fejlesztenek: egy 164 kilométeres folyosót Sanghaj és Hangcsou között, egy 110 kilométeres vonalat, amely összeköti Kuangcsou és Sencsen között, valamint egy Csengdu–Csungking összeköttetést.
– A kínai nagy sebességű maglev vonatok életképes termékké válhatnak – közölte Sun Yongcai, a CRRC elnöke az Asia.Nikkei.com kérdésére. Az új vonat sebessége megközelíti a japán maglev által felállított, óránként 603 kilométeres világrekordot, de utazósebességben bőven megelőzi, és ezzel intenzív versenyt indít a nagy sebességű vonatok piacán a műszaki hegemónia megszerzése érdekében. A CRRC fejlesztői szerint az új mágnesvasút erőssége a kis tömege és a tartóssága.
A vonat becslés szerint három és fél óra alatt megteheti az utat Pekingből Sanghajba, a várakozási időket is beleértve. Ez körülbelül két órával kevesebb, mint amennyire egy hagyományos, sínpáron kerekekkel közlekedő nagy sebességű vonatnak van szüksége.
A vállalat még nem közölte, hogy mikor hozza a maglev járművet kereskedelmi forgalomba. A CRRC világszerte exportálja a vonatait, különösen azokba az országokba, amelyek aláírták az Egy öv – egy út kezdeményezést. A maglev bevezetése pedig növelheti a kínai technológiába vetett bizalmat.
Az óránként 600 kilométeres utazósebesség már nincs messze a keskeny törzsű repülőgépek 800 kilométer per órás utazósebességétől – hangsúlyozta a CRRC egyik vezető mérnöke a kínai állami televíziónak adott nyilatkozatában. (Az interkontinentális forgalomra fejlesztett széles törzsű gépek, mint a Boeing Dreamliner vagy az Airbus A380, 1000-1200 kilométert tesznek meg egy óra alatt.) Ez a nagyságrend már
versenyképes ajánlat lehet a repülőjáratokkal szemben, különösen ha tudjuk, hogy a repülőterek megközelítése gyakran időigényes, miközben a pályaudvarok általában a városok belső részein vannak.
Az európai szakmai viták során az utóbbi időben gyakran felmerült, hogy a rövid távú – néhány száz kilométeres – repülőutakat állítsák le és helyettesítsék vasúti járatokkal. A Fit for 55 klímacsomag tartalmaz is intézkedést a kerozin égetésének a visszaszorítására. A kínai fejlesztés azt ígéri, hogy akár 1000-1500 kilométeres távon is versenyképes lehet a vasút a légi közlekedéssel.
A lebegő mágnesvasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi a mágneses levitáció segítségével, ezáltal csökkentik a súrlódást és magasabb sebességet tesznek lehetővé.
Már nemcsak a főszezonban, hanem télen és tavasszal is aktív élet zajlik a Balatonon.
Jelenleg akár harminc százalék feletti árréssekkel is találkozhatunk a háztartási, illetve piperecikkek esetén.
Megfelelő tájékozódással és kisállat-biztosítással sokat spórolhatunk az állatorvosi költségeken.
Heti gazdasági összefoglaló.
Akár öt év börtönt is kaphat Magyar Péter, ha beigazolódik a bennfentes kereskedés gyanúja
Szoboszlai Dominikkel sosem látott dolog történt a liverpooli bajnokavatás kapujában
Ültesd el most ezt a növényt, és egész nyáron megóv a kullancsoktól
Ukrajnai háború - Amerikai alelnök: Ukrajnának és Oroszországnak egyaránt le kell mondania ellenőrzése alatti területről
Hat titok, amire csak Ferenc pápa temetése közben derült fény
Megnyitották a nagyközönség előtt Ferenc pápa sírját + videó
Már a tiszásoknál is kiverte a biztosítékot Magyar Péter viselkedése
Hatalmas kebleivel hódít a harcias amazon – fotók
Rüdiger megszólalt az ámokfutása után, Barcelonában cikizik a Real Madridot + videó
Medvegyev elárulta az oroszok tervét, Zelenszkij bajban van
Ancelotti ezt mondta a Real Madrid három botrányos piros lapjáról a Barca ellen
Nagyot hibázott a bíró a Barcelona–Real Madrid döntőn, állítja a szakértő
Már nemcsak a főszezonban, hanem télen és tavasszal is aktív élet zajlik a Balatonon.
Jelenleg akár harminc százalék feletti árréssekkel is találkozhatunk a háztartási, illetve piperecikkek esetén.
Megfelelő tájékozódással és kisállat-biztosítással sokat spórolhatunk az állatorvosi költségeken.
Heti gazdasági összefoglaló.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.