Történelmi bejelentést tett a CRRC Csingtao (Qingdao) Sifang: hivatalosan

Készül az új szankciós csomag
A szankciók eddig nem késztették fegyvernyugvásra Oroszországot.
Történelmi bejelentést tett a CRRC Csingtao (Qingdao) Sifang: hivatalosan
bemutatta a világ első, óránként 600 kilométeres utazósebességre tervezett maglev szerelvényét – adta hírül a Railwaygazette.com.
A járművet a kínai állam által támogatott ötéves kutatási és fejlesztési program újabb fontos mérföldkövének minősítették a helyi sajtóban. A CRRC azt közölte, hogy befejezték a mágnesvasúti technológia integrálását a kínai vasúti rendszerbe és elvégezték a szükséges teszteket az ötkocsis szerelvénnyel. A prototípus fedélzeti rendszere képes az automatikus vonatüzemre. A 3,2 milliárd jüanos projekt részeként kutatóközpontot és egy öt kilométeres tesztpályát is kifejlesztettek a Sifang gyárkomplexum közelében. Ezen azonban a vonat csak viszonylag alacsony sebességgel tud közlekedni. Nagyobb sebességű futásra alkalmas, hosszabb pálya kialakítását a program következő szakaszában tervezik.
A CRRC úgy vélekedik, hogy a nagy sebességű maglev technológia öt-tíz év alatt áll majd készen a kereskedelmi szolgáltatásra, a megfelelő pályák kiépítésétől függően. A kormány akár kilenc maglevvonal fejlesztését fontolgatja, hogy több mint ezer kilométeres hálózat alakuljon ki. Az első ütemben három szakaszt fejlesztenek: egy 164 kilométeres folyosót Sanghaj és Hangcsou között, egy 110 kilométeres vonalat, amely összeköti Kuangcsou és Sencsen között, valamint egy Csengdu–Csungking összeköttetést.
– A kínai nagy sebességű maglev vonatok életképes termékké válhatnak – közölte Sun Yongcai, a CRRC elnöke az Asia.Nikkei.com kérdésére. Az új vonat sebessége megközelíti a japán maglev által felállított, óránként 603 kilométeres világrekordot, de utazósebességben bőven megelőzi, és ezzel intenzív versenyt indít a nagy sebességű vonatok piacán a műszaki hegemónia megszerzése érdekében. A CRRC fejlesztői szerint az új mágnesvasút erőssége a kis tömege és a tartóssága.
A vonat becslés szerint három és fél óra alatt megteheti az utat Pekingből Sanghajba, a várakozási időket is beleértve. Ez körülbelül két órával kevesebb, mint amennyire egy hagyományos, sínpáron kerekekkel közlekedő nagy sebességű vonatnak van szüksége.
A vállalat még nem közölte, hogy mikor hozza a maglev járművet kereskedelmi forgalomba. A CRRC világszerte exportálja a vonatait, különösen azokba az országokba, amelyek aláírták az Egy öv – egy út kezdeményezést. A maglev bevezetése pedig növelheti a kínai technológiába vetett bizalmat.
Az óránként 600 kilométeres utazósebesség már nincs messze a keskeny törzsű repülőgépek 800 kilométer per órás utazósebességétől – hangsúlyozta a CRRC egyik vezető mérnöke a kínai állami televíziónak adott nyilatkozatában. (Az interkontinentális forgalomra fejlesztett széles törzsű gépek, mint a Boeing Dreamliner vagy az Airbus A380, 1000-1200 kilométert tesznek meg egy óra alatt.) Ez a nagyságrend már
versenyképes ajánlat lehet a repülőjáratokkal szemben, különösen ha tudjuk, hogy a repülőterek megközelítése gyakran időigényes, miközben a pályaudvarok általában a városok belső részein vannak.
Az európai szakmai viták során az utóbbi időben gyakran felmerült, hogy a rövid távú – néhány száz kilométeres – repülőutakat állítsák le és helyettesítsék vasúti járatokkal. A Fit for 55 klímacsomag tartalmaz is intézkedést a kerozin égetésének a visszaszorítására. A kínai fejlesztés azt ígéri, hogy akár 1000-1500 kilométeres távon is versenyképes lehet a vasút a légi közlekedéssel.
A lebegő mágnesvasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi a mágneses levitáció segítségével, ezáltal csökkentik a súrlódást és magasabb sebességet tesznek lehetővé.
A szankciók eddig nem késztették fegyvernyugvásra Oroszországot.
A tervezett intézkedés ellentétes a diverzifikációs törekvésekkel is.
Az orosz energiahordozók betiltásával az áram és a gáz ára is többszörösére nőne.
A közös agrárpolitika forrásai is veszélybe kerülhetnek.
Mérget fecskendeztek Kecskemét ősi fájába
Nem vár a Vasasra a rutinos válogatott játékos, akinek a feljutás és a kiesés is szívügye
Saját lánya jelentette fel? Megszólalt a Házasság első látásra súlyos dolgokkal vádolt szereplője
Budapest-Belgrád vasútvonal: még annál is gyorsabb lesz, mint eddig gondoltuk
Veszélyes járvány söpör végig Európán? Ezeket a tüneteket kell figyelni
Luka Modricnak a visszavonulás után sem kell aggódnia az anyagi helyzete miatt
Egerszegi Krisztina nem mehetett, de a 12 éves kínai úszólány sokkolja a világot
Böde 15. bajnoki gólja kevés volt, a Kecskemét elrontotta a Paks ünnepi hangulatát
Késelés történt Hamburg pályaudvarán + videó
Így alázta meg magát a világ legnagyképűbb sportcsapata
Slot elmondta, Szoboszlainak kivel kell megharcolnia a helyéért a jövőben
Pottyondy Edina bedöntötte a teljes baloldalt, Magyar Péterrel együtt
A szankciók eddig nem késztették fegyvernyugvásra Oroszországot.
A tervezett intézkedés ellentétes a diverzifikációs törekvésekkel is.
Az orosz energiahordozók betiltásával az áram és a gáz ára is többszörösére nőne.
A közös agrárpolitika forrásai is veszélybe kerülhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.