A magyar V4 elnökségi év alkalmából indított kampányt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A következő három hétben a televíziókban, online felületeken és országszerte plakátokon találkozhat a közönség a visegrádi négyek kampányával, amely felhívja a figyelmet a magyar V4 elnökségi évre – közölte csütörtökön a távirati irodával az MTÜ.
A most induló kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a V4 országok – Magyarország, Csehország, Szlovákia és Lengyelország – kulturális, természeti és gazdasági értékeire, Közép-Európa rendkívüli örökségére és hagyományaira. Kiemelték, hogy a 2021-22-es V4 elnökségi év során a szakpolitikai és diplomáciai programok mellett az ügynökség számos érdekességgel készül a nagyközönség számára. Többek között koncertek, képzőművészeti, valamint design- és divatesemények várnak minden korosztályt az őszi kulturális szezonban.
A programokról az érdeklődők a folyamatosan frissülő weboldalon tájékozódhatnak, ahol megismerkedhetnek a Visegrádi Csoport turisztikai kincseivel, az együttműködés történelmével és az elnökségi év kiemelt céljaival is. Az elnökségi év kampányvideója már megtekinthető.
A turisztikai szervezet emlékeztetett arra, hogy Magyarországot, Lengyelországot, Csehországot és Szlovákiát közös múlt, kultúra, értékrend, valamint bizalom és barátság köti össze, erre épül a sokoldalú Visegrádi Együttműködés. Az idén 30 éves visegrádi csoport megalakulása óta hatékonyan képviseli a közös, regionális érdekeket, 2004 óta az Európai Unió keretei között is.
A Visegrádi Együttműködést évente más-más ország elnöksége koordinálja: 2021. július 1. és 2022. június 30. között Magyarország hatodik alkalommal látja el ezt a feladatot. Az elnökségi év júliusban vette kezdetét, mottója: V4 – Indítsuk újra Európát!