Húsz busz árát pazarolták el eddig Karácsonyék a BKV reklámtenderén

Tovább tart a fejetlenség a BKV reklámtendere kapcsán: a két év halogatás után szeptember elején kiírt eljárás mindössze alig egy hónapot ért meg, október közepén már vissza is vonták – írja a Vg.hu.

Forrás: vg.hu2021. 10. 24. 21:44
KARÁCSONY Gergely; BOLLA Tibor; DOROSZ Dávid
Budapest, 2020. oktber 9. Karcsony Gergely fpolgrmester (b), Dorosz Dvid fpolgrmester-helyettes (j2) s Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezrigazgatja a BKV egyik "maszkos" busznl, amellyel az utazk figyelmt hvjk fel a koronavrus-jrvny miatti maszkhasznlat fontossgra, a BKV kelenfldi buszgarzsban ltestett kt napelemes busztrol tadsn 2020. oktber 9-n. A fejlesztsnek ksznheten az elektromos buszok villamosenergia szksgletnek 40 szzalkt a trsasg nerbl fedezni tudja. A telephelyen a napelemes rendszer 648 napelempanelbl ll, sszteljestmnye 200 kilowatt, s ez fedezi a buszgarzs ves villamosenergia ignynek 9 szzalkt. MTI/Szigetvry Zsolt Fotó: Szigetváry Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pályázati dokumentációban az olvasható, hogy a közbeszerzést eredménytelennek minősítették, de „valószínűsíthetően” megismétlik majd. Az okokról a tömegközlekedési vállalat azt írta a Népszava megkeresésére, hogy az érdeklődő cégek részéről számos kérdés és észrevétel érkezett a társaság felé, ebből kifolyólag szükségessé vált a kiírás újbóli áttekintése. Erre viszont az ajánlattételi határidő közelsége miatt már nem volt lehetőség, ezért inkább visszavonulót fújtak.

A döntés változatlanul fenntartja a 2019 novemberében létrejött, Budapest és a BKV költségvetése szempontjából kifejezetten hátrányos állapotot.

Az akkor frissen főpolgármesterré választott Karácsony Gergely első intézkedéseinek egyikeként megtorpedózta a már csak aláírásra váró reklámtendert. A még a Tarlós-érában – hosszas huzavona után – lebonyolított közbeszerzésre a francia hátterű multi, a JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) érvényes ajánlatot nyújtott be és havi 142 millió, évi több mint 1,7 milliárd forintot fizetett volna a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek négy plusz opcionálisan további négy évre szóló hasznosítási jogáért – derül ki a cikkből.

Csakhogy erre a pénzre máig nem ismert indokból a közgyűlés a főpolgármester indítványára nemet mondott, a megállapodás megszületését pedig egy határozattal ellehetetlenítette. 

Ezzel érvényben maradt az az évtizedes modell, hogy a budapesti tömegközlekedés reklámfelületeit a Peron Reklám Kft. és a Promix Zrt. hasznosítja, amelyért havonta összesen 63,7, évente tehát körülbelül 765 millió forintot szed be a főváros a két cégtől. Ez körülbelül két és félszer kevesebb annál, mint amit a JCD ajánlott.

Karácsony Gergely ugyan azonnal megígérte, hogy új közbeszerzést folytatnak le a tárgyban, amely eredményeképp jóval magasabb összeghez jut majd hozzá Budapest, mindez azonban máig nem valósult meg.

Sőt, az immáron szinte napra pontosan két éve tartó helyzet súlyos veszteségeket termel: a BKV naponta nagyjából 2,6 millió, havonta mintegy 80 millió, évente csaknem egy milliárd forintot bukik – írja az oldal.

Tehát ebben az ügyben 2019 novemberétől 2021 októberéig majdnem kétmilliárd forintot égetett el a városvezetés, miközben a Covid-járvány nyomán bezuhant utasforgalom enyhítésére a tömegközlekedésnek minden forintra szüksége lenne. Nem beszélve arról, hogy a folyamatosan járműproblémákkal küszködő BKV-nak ebből az összegből hozzávetőlegesen húsz, teljesen új buszt is lehetett volna vásárolni.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

Borítókép: MTI/Szigetváry Zsolt

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.