Éledező olasz remények: folytassa, Alitalia!

Napokon belül kiderül, újjáéledhet-e a már eltemetett olasz légitársaság, az Alitalia. A brand birtokosa, az ITA és a német Lufthansa között előrehaladott tárgyalások folynak az olasz nemzeti fuvarozó negyvenszázalékos tulajdonrészének az átadásáról, és az Alitalia újraindításáról.

2022. 01. 25. 7:20
World Companies And Coronavirus
CORONAVIRUS-ECONOMY-ILLUSTRATION Fotó: JAKUB PORZYCKI
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Többéves folyamat érkezhet el az utolsó felvonásához a következő hetekben: az Alitalia nemzeti légitársaság megmentése. Az éveken át veszteséges, és csak állami gyámkodás mellett életben tartható fuvarozót tavaly vitték csődbe az EU követelésére. Helyén új, kisebb vállalatot hoztak létre, de a márkanév használati jogait átmentették az új korszakba. 

A mesterterv nem más, mint hogy az Alitalia-utód, legálisan feltőkésítve, Alitalia néven működhessen majd tovább.

Ennek a forgatókönyvnek a megvalósulását látják sokan a hétvégi sajtóhírek tükrében. Ezek szerint a német állami légitársaság, a Lufthansa tárgyalásokat folytat az Alitalia utódja, az ITA Airways negyvenszázalékos részesedésének megvásárlásáról. A Reuters kérdésére két, a tárgyalásokat jól ismerő személy azt érzékeltette, hogy akár napokon belül megszülethet az üzlet. Ami biztosan tudható, hogy folynak a tárgyalások, ám a kimenet egyelőre ismeretlen – mondta az egyik névtelenséget kérő forrás, hozzátéve, hogy a részesedés áráról még nem jött létre az alku. A második forrás szerint néhány napnál azért tovább tarthat az átfogó megállapodás elérése. A Lufthansa szóvivője nem kívánt nyilatkozni, de megismételte azt a korábbi kijelentést, amely szerint a német légitársaság nyitott az ITA-val való együttműködés lehetőségére.

Talán már nem sokáig vesztegel a repülőtér betonján. Fotó:  Europress/AFP/Miguel Medina 

Az olasz sajtóban megjelent korábban, hogy az ITA azért vette meg az Alitalia márkanevét a kormánytól kilencvenmillió euróért, nehogy azt más légitársaság megszerezze, és ezzel teljesen összezavarja a piacot. 

Az ITA az indulás óta 170 millió eurós mínuszt termelt, és a cég vezetése az Alitalia brand visszatérésétől reméli a forgalom felfutását. 

Egy parlamenti meghallgatáson a menedzsment azt mondta, az ITA és az Alitalia brandet párhuzamosan szeretnék használni, mint például a Lufthansa használja az Eurowings diszkont nevét, de azt kizárta, hogy az Alitalia lenne az ITA diszkont almárkája.

Alfredo Altavilla, az ITA Airways vezérigazgatója novemberben a Handelsblatt német gazdasági lapnak nyilatkozva közölte, hogy 

a légitársaság nem sokáig szeretne független maradni. Azt mondta, abban bíznak, hogy a céget valamelyik nagy fuvarozó vállalat előbb-utóbb felvásárolja, 

és reményét fejezte ki, hogy a Lufthansa is a kérők között lesz.

Az Alitalia 75 év után tavaly október 14-én fejezte be a működését. Az Alitalia név összeforrt az olasz nemzeti imázzsal és a turisztikai vonzerővel, ezért hasonló érzelmi hullámokat vetett a megszűnése, mint idehaza a Malév tíz évvel ezelőtti leállása. Az olaszok azonban, úgy tűnik, nem nyugodtak bele légi szolgáltatójuk végleges eltűnésébe.

Borítókép: Az Alitalia logo egy okostelefonos applikációban (Fotó: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.