Többéves folyamat érkezhet el az utolsó felvonásához a következő hetekben: az Alitalia nemzeti légitársaság megmentése. Az éveken át veszteséges, és csak állami gyámkodás mellett életben tartható fuvarozót tavaly vitték csődbe az EU követelésére. Helyén új, kisebb vállalatot hoztak létre, de a márkanév használati jogait átmentették az új korszakba.
A mesterterv nem más, mint hogy az Alitalia-utód, legálisan feltőkésítve, Alitalia néven működhessen majd tovább.
Ennek a forgatókönyvnek a megvalósulását látják sokan a hétvégi sajtóhírek tükrében. Ezek szerint a német állami légitársaság, a Lufthansa tárgyalásokat folytat az Alitalia utódja, az ITA Airways negyvenszázalékos részesedésének megvásárlásáról. A Reuters kérdésére két, a tárgyalásokat jól ismerő személy azt érzékeltette, hogy akár napokon belül megszülethet az üzlet. Ami biztosan tudható, hogy folynak a tárgyalások, ám a kimenet egyelőre ismeretlen – mondta az egyik névtelenséget kérő forrás, hozzátéve, hogy a részesedés áráról még nem jött létre az alku. A második forrás szerint néhány napnál azért tovább tarthat az átfogó megállapodás elérése. A Lufthansa szóvivője nem kívánt nyilatkozni, de megismételte azt a korábbi kijelentést, amely szerint a német légitársaság nyitott az ITA-val való együttműködés lehetőségére.

Az olasz sajtóban megjelent korábban, hogy az ITA azért vette meg az Alitalia márkanevét a kormánytól kilencvenmillió euróért, nehogy azt más légitársaság megszerezze, és ezzel teljesen összezavarja a piacot.
Az ITA az indulás óta 170 millió eurós mínuszt termelt, és a cég vezetése az Alitalia brand visszatérésétől reméli a forgalom felfutását.
Egy parlamenti meghallgatáson a menedzsment azt mondta, az ITA és az Alitalia brandet párhuzamosan szeretnék használni, mint például a Lufthansa használja az Eurowings diszkont nevét, de azt kizárta, hogy az Alitalia lenne az ITA diszkont almárkája.
Alfredo Altavilla, az ITA Airways vezérigazgatója novemberben a Handelsblatt német gazdasági lapnak nyilatkozva közölte, hogy