Hazai sertéshúst kínálnak a magyar üzletláncok

Több tényező miatt is történelmi kihívások előtt állnak a sertéstartók.

Magyar Nemzet
2022. 02. 23. 10:10
hentespult
20200115 Szeged Kötelező zászlóval megjelölni a sertéshús származási helyét. Képen: Mars Tér, Temesvári húsbolt Fotó: Török János (TJ) Délmagyarország (DM) Fotó: Török János/Vas Népe
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiáll a hazai sertéságazat mellett három magyar kiskereskedelmi lánc: a CBA, a Coop és a Reál, amelyek a továbbiakban hazai termelésből származó friss sertéshúst kínálnak az üzleteikben – jelentette be Nagy István agrárminiszter, kiemelve, hogy a magyar termelésből származó sertéshús kiváló minőségű és a szigorú állat-egészségügyi és higiéniai hatósági ellenőrzések nyomán garantáltan megbízható.

Az Agrárminisztérium közleménye szerint az az áruházláncokkal közös cél, hogy mindenkor jó minőségű és megbízható árut tudjanak biztosítani a vásárlóknak. 

A kereskedelem egyre inkább kiveszi a részét a társadalmi felelősségvállalásból 

– állapította meg az agrárminiszter, hozzátéve, hogy felismerték a stabil ellátási láncok fontosságát, továbbá a rövidebb ellátási láncok kedvezőbb környezeti hatását, és a fogyasztók, a termelés és az értékesítés közös érdekeit.

Nagy István rámutatott, hogy a hazai élelmiszer-üzletláncok döntése is ebbe a folyamatba illeszkedik, amire Európában is láthatunk hasonló példákat. Mint kiemelte, 

a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben is fontos, hogy a magyar termelők megtalálják a számításaikat. 

Arra emlékeztetett, hogy a hazai termékek fogyasztásával a vásárlók közvetlenül is hozzájárulnak a gazdák boldogulásához, az agrárgazdaság stabilitásának megtartásához.

A vásárlók az agrárium stabilitását is támogathatják a választásaikkal Fotó: Máthé Zoltán

Történelmi kihívások elé állítja a sertéstartókat a takarmány- és energiaköltségek drasztikus megemelkedése, az afrikai sertéspestis terjedése, valamint a rendkívül alacsony felvásárlási árak – emlékeztetett a tárcavezető, megjegyezve, hogy a szakminisztérium mindent megtesz a helyzet kezelése érdekében. 

Például 4 milliárd forint összegű rendkívüli támogatást biztosítanak a sertéstartók számára, akiknek kocánként 20 ezer forint egyszeri támogatás juthat. Továbbá Magyarország az unióban elsőként hozta létre az úgynevezett krízisbiztosítási rendszert, és szigorúan ellenőrzi az importmalacokat. Emellett 100 százalékos kamat- és költségtámogatást nyújtanak a sertéstartó gazdák hiteleihez.

Az agrárminisztérium a magyar sertéshús értékesítési lehetőségeinek bővítése érdekében is tett komoly lépéseket. 

– Arra ösztönözzük az országban működő összes kiskereskedelmi láncot, hogy arra törekedjenek, hogy a friss sertéshús kínálatukat az itthoni termelésből szerezzék be

– jelezte Nagy István, hozzáfűzve, hogy emellett az Agrármarketing Centrum sertéshús népszerűsítő kampányt valósít meg, amire 2022-ben mintegy 200 millió forintot fordítanak.

Borítókép: a magyar termékek árusítása a társadalmi felelősségvállalás része (Fotó: Török János/Vas Népe)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.