Több tényező miatt is történelmi kihívások előtt állnak a sertéstartók.
Magyar Nemzet
2022. 02. 23. 10:10
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Kiáll a hazai sertéságazat mellett három magyar kiskereskedelmi lánc: a CBA, a Coop és a Reál, amelyek a továbbiakban hazai termelésből származó friss sertéshúst kínálnak az üzleteikben – jelentette be Nagy István agrárminiszter, kiemelve, hogy a magyar termelésből származó sertéshús kiváló minőségű és a szigorú állat-egészségügyi és higiéniai hatósági ellenőrzések nyomán garantáltan megbízható.
Az Agrárminisztérium közleménye szerint az az áruházláncokkal közös cél, hogy mindenkor jó minőségű és megbízható árut tudjanak biztosítani a vásárlóknak.
A kereskedelem egyre inkább kiveszi a részét a társadalmi felelősségvállalásból
– állapította meg az agrárminiszter, hozzátéve, hogy felismerték a stabil ellátási láncok fontosságát, továbbá a rövidebb ellátási láncok kedvezőbb környezeti hatását, és a fogyasztók, a termelés és az értékesítés közös érdekeit.
Nagy István rámutatott, hogy a hazai élelmiszer-üzletláncok döntése is ebbe a folyamatba illeszkedik, amire Európában is láthatunk hasonló példákat. Mint kiemelte,
a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben is fontos, hogy a magyar termelők megtalálják a számításaikat.
Arra emlékeztetett, hogy a hazai termékek fogyasztásával a vásárlók közvetlenül is hozzájárulnak a gazdák boldogulásához, az agrárgazdaság stabilitásának megtartásához.
Történelmi kihívások elé állítja a sertéstartókat a takarmány- és energiaköltségek drasztikus megemelkedése, az afrikai sertéspestis terjedése, valamint a rendkívül alacsony felvásárlási árak – emlékeztetett a tárcavezető, megjegyezve, hogy a szakminisztérium mindent megtesz a helyzet kezelése érdekében.
Például 4 milliárd forint összegű rendkívüli támogatást biztosítanak a sertéstartók számára, akiknek kocánként 20 ezer forint egyszeri támogatás juthat. Továbbá Magyarország az unióban elsőként hozta létre az úgynevezett krízisbiztosítási rendszert, és szigorúan ellenőrzi az importmalacokat. Emellett 100 százalékos kamat- és költségtámogatást nyújtanak a sertéstartó gazdák hiteleihez.
Az agrárminisztérium a magyar sertéshús értékesítési lehetőségeinek bővítése érdekében is tett komoly lépéseket.
– Arra ösztönözzük az országban működő összes kiskereskedelmi láncot, hogy arra törekedjenek, hogy a friss sertéshús kínálatukat az itthoni termelésből szerezzék be
– jelezte Nagy István, hozzáfűzve, hogy emellett az Agrármarketing Centrum sertéshús népszerűsítő kampányt valósít meg, amire 2022-ben mintegy 200 millió forintot fordítanak.
Borítókép: a magyar termékek árusítása a társadalmi felelősségvállalás része (Fotó: Török János/Vas Népe)
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.