Vége a találgatásnak, kiderült, mi lett a 2022-es Év Autója

Egy kivétellel minden jelölt tisztán elektromos hajtású volt, de a hetedik is kapható lesz ilyen változatban. Végül a győztes a díj történetében először egy koreai autó lett, még ha nem is az a modell, amit a legtöbben befutónak vártak.

Forrás: ORIGO2022. 02. 28. 22:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Genfi Autószalon ugyan tavalyhoz hasonlóan idén sincs, de a 11 éves hagyománynak megfelelően idén is a svájci vásárvárosban, a megszokott február végi időpontban jelentették be az aktuális Év Autója-választás győztesét és helyezettjeit. Az élő videóstreamet a YouTube-on közvetítették.

Idén a legtöbb pontot a Kia EV6 gyűjtötte, így ez lett a 2022-es Év Autója, a díj történetében először koreai modellként. Szoros versenyben győzte le a szintén elektromos Renault Mégane-t és a Kiával azonos technikára épülő, sok szakértő által korában győztesnek jósolt Hyundai Ioniq 5-öt - olvasható az Origo cikkében.

Az idén 61 tagú, 23 európai országot képviselő zsűri 29 darab, Európában az elmúlt 12 hónapban piacra került autóújdonság közül választotta ki a legemlékezetesebb modellt. November végén derült ki, hogy melyik 7 autó maradt versenyben a szűkített listán az 59. Európai Év autója-díjért.

Renault Mégane E-Tech Electric (FORRÁS: RENAULT)

Ezekből mindössze egyetlen olyan volt, amely nem kizárólag elektromos hajtáslánccal kapható: a kakukktojás a belső égésű motorral és plug-in hibrid hajtással is kapható Peugeot 308 volt, ezen kívül csak tiszta villanyautók versenyeztek a díjért. Versenyben volt még a tavaly indult Volkswagen ID.3 spanyol ruhás, sportosabbra hangolt változata, a Cupra Born, a Volkswagen ID.4 Skoda-testvérmodellje, az Enyaq iV, és a Ford első elektromos szabadidő-autója, a Mustang Mach-E is.

Hyundai Ioniq 5 (FORRÁS: PHOTOS © BALINT HROTKO/BALINT HROTKO)

A végső szavazás menete egyszerű volt: minden zsűritag 25 pontot osztott szét a 7 jelölt között, nem kellett az autók tulajdonságait külön pontozni, értékelni. Általában sokféle karosszériaváltozat, jó vezethetőség, előremutató technika, és kedvező ár-érték arány kell ahhoz, hogy egy típusból év autója lehessen, de sokszor a déli országok újságírói felborítják a szavazást, amikor a saját nemzetük termékeire szavaznak. Az eredményhirdetésnél az egyes országokhoz tartozó zsűritagok pontszámait külön-külön ismertették, így a végső sorrendet csak a show végén tudhatták meg az érdeklődők.

A két magyar zsűritag, Csikós Zsolt és Gajdán Miklós is a Kiának és a Hyundai-nak adták a legtöbb pontot, összesen 11-11-et.

A szavazás végeredménye:

  1. Kia EV6: 279 pont
  2. Renault Mégane E-Tech Electric: 265 pont
  3. Hyundai Ioniq 5: 261 pont
  4. Peugeot 308: 191 pont
  5. Skoda Enyaq iV: 185 pont
  6. Ford Mustang Mach-E: 150 pont
  7. Cupra Born.: 144 pont

Az eredeti cikk ide kattintva érhető el.

Borítókép: Kia EV6 (FORRÁS: KIA)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.