Újabb feljelentés a Ryanair légitársaság ellen

A jogszabályok tiltják, hogy a légitársaságok költségeinek közvetett áthárítását a cégek úgy kommunikálják, hogy az a fogyasztókat terhelő adó.

Magyar Nemzet
2022. 06. 20. 20:51
Budapest, 2022. május 22. A Ryanair egy írországi központú diszkont légitársaság egyik Boeing 737-es típusú utasszállító repülõgépe emelkedik fel a Liszt Ferenc Nemzetközi repülõtérrõl. MTVA/Bizományosi: Faludi Imre *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Faludi Imre
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Feljelentette a Ryanairt a Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága, mivel 

a diszkont-légitársaság a weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését

– közölte hétfőn a Védett Társadalom Alapítvány. 

Mint részletezték, a légitársaság kizárólag a magyar aloldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofitadót, amit a fogyasztók lennének kötelesek megfizetni. 

Ezzel szemben 

a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhet 

– emelték ki, megjegyezve, hogy ezt a Ryanair is nagyon jól tudja, mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, hanem Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől hazánk eddig eltekintett.

– A Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy a weboldalán azt a hamis látszatot kelti, mintha a fogyasztókra kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extra díjat a vállalat kénytelen volna felszámítani nekik – állapította meg az alapítvány bizottsága, amely hétfőn közérdekű bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál. 

Ebben kérik, hogy a hatóság vizsgálja ki a jogsértő Ryanair-közleményeket.

Közölték: 

a magyar és EU-s fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.

 

Borítókép: Újabb eljárás indul a diszkontcég tájékoztatása miatt (Fotó: MTI/Faludi Imre)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.