– Kendőzetlen a Ryanair légitársaság szándéka, hogy az utazókkal fizettesse meg a kormány által bevezetett extraprofitadót – ez tipikus diszkontos lépés, hiszen ők úgy gondolkodnak, hogy a védelmi alapokhoz történő hozzájárulás veszélyezteti az olcsóságra építő üzleti modelljüket. Az áremelés amolyan „bepróbálkozás”, ami abból is látszik, hogy az utasoknak felajánlják: pár napon belül szabadon eldönthetik, hogy a magasabb ár mellett továbbra is kívánnak-e velük utazni, vagy inkább a már kifizetett jegyárak visszatérítését választják. Úgy gondolom, hogy
a Ryanair ezzel a lépésével már a szürkezónában jár, de majd a kormányhivatali vizsgálat ezt pontosan fel fogja tárni
– közölte a Magyar Nemzettel Galgóczy Ferenc, a budapesti földi kiszolgálás szakértője, aki a Budport Handling befektetőjeként több éven át végezte a WizzAir járatok utaskiszolgálását.
A szakember annak kapcsán reagált, hogy pénteken Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter kérésére Budapest Főváros Kormányhivatala azonnali fogyasztóvédelmi eljárást indított a légitársasággal szemben.
A hatóság azt vizsgálja, hogy
a Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat-e azzal, hogy a július 1-jétől a jegyenként számított, 3900 forintos extraprofitadót áthárítja az utasokra,
amelynek teljes összegét azokkal is ki akarják fizettetni pluszköltségként, akik mostanra már megvásárolták a jövő havi repülőjegyeket.
A Ryanair csütörtökön közölte az utazóival, hogy június 16-ig visszaléphetnek a vásárlástól, ez esetben nem vonják le a bankszámláikról a repülőtársaság által „légiforgalmi adónak” elnevezett többletdíjat. Amennyiben viszont a jegyvásárlók nem jelzik az elállási szándékukat, az írországi központú fapados cég a megadott bankkártyás adataik felhasználásával érvényesíti az önkényes áremelést.
A hatósági eljárást megelőzően a gazdaságfejlesztési miniszter felháborodásának adott hangot.