A Pepco Group, Európa egyik vezető diszkont kiskereskedelmi csoportja huszonhárom százalékkal növelte bevételeit és tizenegy százalékkal a nyereségét az üzleti évének március végén zárult első felében – közölte kedden a varsói tőzsdén jegyzett, 2015 óta Magyarországon is jelen lévő társaság.
A lengyelországi központú, ruházati cikkeket és lakásfelszereléseket forgalmazó hálózat kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) az október és március közötti időszakban 377 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 347 millió euróról. A bevételek 2,84 milliárd euróra nőttek az üzlethálózat bővülésének köszönhetően.
A vizsgált időszakban megnyitott 166 új egység adatait kiszűrve a féléves bevételek 11 százalékkal emelkedtek éves összevetésben.
A társaság folytatja terjeszkedését, és a terveik szerint hálózata a 2022–2023-as üzleti évében 550 egységgel bővül.
A Pepco kitért arra is, hogy az üzletmenet áprilisban és májusban kedvezőtlenebbül alakult: a magas infláció miatt a fogyasztói várakozások mérséklődtek, és ez a diszkrecionális kiadásokban (nem alapvető fogyasztási cikkek) is megmutatkozott, elsősorban a közép-európai régióban.
A Pepco értékelése szerint az FMCG (gyorsan mozgó fogyasztási cikkek) iránti kereslet továbbra is erősödik minden üzletágában, miközben a ruházati és általános árucikkek vegyesen teljesítenek.
Melyek a gyorsan mozgó fogyasztási cikkek?
Ezek általában olyan termékek, amelyeket viszonylag alacsony költségek mellett gyorsan eladnak a vállalatok. Ezeket az árukat fogyasztói csomagolt áruknak is nevezik.
Az FMCG körébe tartozó termékeknek rövid az eltarthatósági ideje. Két okból kifolyólag: magas a fogyasztói igény (például üdítőitalok és édességek), vagy mert romlandó áruk (például hús, tejtermékek és pékáruk). Ezeket az árukat a fogyasztók gyakran vásárolják, gyorsan fogyasztják, az eladók alacsony áron és nagy mennyiségben értékesítik.
Ezekkel a termékekkel alacsonyabb haszonkulccsal nagy árbevételt lehet generálni.
A Pepco menedzsmentje nem változtatott az idei évre vonatkozó eredményvárakozásain. A bevételnövekedés 20 százalék közelében, a nyereség bővülése 15 százalék körül alakulhat, néhány százalékpontos szórással.
A Pepco 2015 óta van jelen Magyarországon, honlapjuk tájékoztatása szerint jelenleg 231 boltot üzemeltetnek.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)