A Pepcóban senki nem tudja megállni a vásárlást, még az infláció ellenére sem

Az idei évben a cégcsoport bevételnövekedése húsz százalék közelében, a nyereség bővülése tizenöt százalék körül alakulhat.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 06. 06. 12:02
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pepco Group, Európa egyik vezető diszkont kiskereskedelmi csoportja huszonhárom százalékkal növelte bevételeit és tizenegy százalékkal a nyereségét az üzleti évének március végén zárult első felében – közölte kedden a varsói tőzsdén jegyzett, 2015 óta Magyarországon is jelen lévő társaság.

A lengyelországi központú, ruházati cikkeket és lakásfelszereléseket forgalmazó hálózat kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) az október és március közötti időszakban 377 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 347 millió euróról. A bevételek 2,84 milliárd euróra nőttek az üzlethálózat bővülésének köszönhetően.

A vizsgált időszakban megnyitott 166 új egység adatait kiszűrve a féléves bevételek 11 százalékkal emelkedtek éves összevetésben.

A társaság folytatja terjeszkedését, és a terveik szerint hálózata a 2022–2023-as üzleti évében 550 egységgel bővül.

A Pepco kitért arra is, hogy az üzletmenet áprilisban és májusban kedvezőtlenebbül alakult: a magas infláció miatt a fogyasztói várakozások mérséklődtek, és ez a diszkrecionális kiadásokban (nem alapvető fogyasztási cikkek) is megmutatkozott, elsősorban a közép-európai régióban.

A Pepco értékelése szerint az FMCG (gyorsan mozgó fogyasztási cikkek) iránti kereslet továbbra is erősödik minden üzletágában, miközben a ruházati és általános árucikkek vegyesen teljesítenek.

Melyek a gyorsan mozgó fogyasztási cikkek?

Ezek általában olyan termékek, amelyeket viszonylag alacsony költségek mellett gyorsan eladnak a vállalatok. Ezeket az árukat fogyasztói csomagolt áruknak is nevezik. 

Az FMCG körébe tartozó termékeknek rövid az eltarthatósági ideje. Két okból kifolyólag: magas a fogyasztói igény (például üdítőitalok és édességek), vagy mert romlandó áruk (például hús, tejtermékek és pékáruk). Ezeket az árukat a fogyasztók gyakran vásárolják, gyorsan fogyasztják, az eladók alacsony áron és nagy mennyiségben értékesítik. 

Ezekkel a termékekkel alacsonyabb haszonkulccsal nagy árbevételt lehet generálni.

A Pepco menedzsmentje nem változtatott az idei évre vonatkozó eredményvárakozásain. A bevételnövekedés 20 százalék közelében, a nyereség bővülése 15 százalék körül alakulhat, néhány százalékpontos szórással.

A Pepco 2015 óta van jelen Magyarországon, honlapjuk tájékoztatása szerint jelenleg 231 boltot üzemeltetnek.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.