A lakosság 69 százaléka nem rendel ismeretlen webshopról, ha annak szövegét felismerhetően fordítóprogrammal fordították magyarra, viszont az általános szerződési feltételeket csupán a válaszadók 29 százaléka tartja fontosnak, az online fizetés biztonságát garantáló HTTPS-tanúsítványt pedig csak 15 százalék – közölte a legfrissebb kutatása alapján a Shoptet szerdán az MTI-vel.
A válaszok alapján megállapították, hogy a magyarok 68 százalékát zavarják a helyesírási hibák. A megkérdezettek 65 százaléka nem vásárol, ha az árak nincsenek jól láthatóan feltüntetve az oldalon és nem egyértelműek az akciók.
A megkérdezettek 55 százalékának fontos a könnyen megtalálható elérhetőség és ügyfélszolgálat is ahhoz, hogy vásároljanak egy webáruházból, 53 százalék azonban nem rendel, ha nincs jól láthatóan feltüntetve a visszaküldési, pénzvisszafizetési lehetőség, 39 százalékuk pedig akkor, ha nincs mód utánvételre.
A magyaroknak csupán 29 százaléka tartja nélkülözhetetlennek az általános szerződési feltételeket és a GDPR-leírásokat egy oldalon.
Mindez azt jelenti, hogy 71 százalékuk akkor is rendel, ha nincsenek feltüntetve ezek a dokumentumok, miközben a webáruházaknak rendelkezniük kell a működtető adatait és egyéb feltételeket tartalmazó leírásokkal.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)