Emlékeztetett, hogy az autóipar éves termelési értéke 2022-ben meghaladta a 12 ezer milliárd forintot, ami óriási csúcsnak számít a válság ellenére. Hozzátette, hogy ez a 2010-es adat mintegy három és félszerese, a 2021-es számokhoz képest pedig 33 százalékos bővülést jelent.
Kiemelte: a 150 ezer embernek munkát adó ágazat nemzetközi versenyképességét bizonyítja, hogy a szektor exporthányada nagyjából 91 százalékos, azaz a hazánkban előállított termékek 91 százalékát a külpiacokon értékesítik.
„A magyar autóipar nagy szerepet játszik a gazdaság növekedésében, de legalább ilyen nagy szerepet játszik abban is, hogy a magyar gazdaság a »Made in Hungary« időszakából egyre inkább az »Invented in Hungary« időszakába is át tud lépni, hiszen a beruházó autóipari vállalatok egyre összetettebb beruházásokat hoznak Magyarországra, beruházásaik technológiai színvonala egyre emelkedik, és a kutatás-fejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek aránya is egyre nő” – taglalta.
Szijjártó Péter kijelentette, hogy az autóipar forradalmi átalakulása minden bizonytalanság közepette is töretlenül halad előre, s az elektromos átállásban Magyarország szerepe megkérdőjelezhetetlen.
„Mára a világon a negyedik legtöbb elektromos akkumulátort állítjuk elő itt, Magyarországon. És ha azok a beruházások, amelyek most zajlanak, végigmennek, akkor fel fogunk lépni a világranglistán a második helyre, ami olyan országtól, amely a 95. helyen áll a lakosságszám szempontjából, azt hiszem, hogy hatalmas teljesítmény”
– fogalmazott.
Aláhúzta: a világ harmincegy országában jelen lévő Dana beruházásáért folyó verseny megnyerése is igazolja, hogy a magyar beruházási környezet a legversenyképesebbek között van Európában.
Közölte, hogy a mostani már a tizenhatodik hónap, amikor hazánk első számú exportterméke az elektromos akkumulátor volt, ráadásul a kivitel volumene folyamatosan emelkedik, így újabb és újabb rekordok dőlnek meg ezen a téren is.