Jelentősen megnőtt a halfogyasztók száma hazánkban, amivel elérte célját a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (Mahop) részeként futó kampány. Most zárult a 2014–2020-as időszak fogyasztásösztönző programja, amelyben rendezvényekkel, roadshow-megjelenésekkel, médiakampánnyal, hirdetésekkel népszerűsítette a halak fogyasztását – közölte az Agrármarketing Centrum.
Kiemelték, hogy a 950 millió forintos összköltségből megvalósuló marketingprogramnak érezhető hatása van. Míg a 2015-ös adatok szerint a magyarországi éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az öt kilogrammot, mostanra ez a mennyiség csaknem hét kilogrammra emelkedett.
Ezzel teljesült az eredeti cél: legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet. Ezt nagyban elősegítette, hogy egyre több élelmiszerlánc forgalmaz konyhakész, csomagolt, filézett vagy darabolt halat.
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával valósult meg a „Kapj rá!” kampány. A 2014–2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Mahop keretében a hazai társfinanszírozással együtt
valamivel több, mint 20,5 milliárd forint áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.