A Polgári Légügyi Hatóság (CAA) közölte, hogy már több hónapja kapcsolatban állnak a Wizz Airrel, miután rengeteg panasz érkezett arra vonatkozóan, hogy a légicég nem fizeti ki az utasoknak járó összeget, különösen a járattörléseket követően. Paul Smith, a szabályozó hatóság megbízott vezérigazgatója szerint elfogadhatatlan, ahogy a Wizz Air az elmúlt években bánik az utasokkal.
Smith szerint a légitársaságoknak „teljesíteniük kell az utasokkal szembeni kötelezettségeiket, amikor késik egy járat, vagy esetleg törlik azt”. Mint elmondta, a szabályozó hatóság „nem fog hezitálni, hogy közbelépjen, ha úgy gondolják, hogy a légitársaságok ezt nem következetesen teszik”.
Az utasok joggal várhatják el, hogy panaszaikat és igényeiket gyorsan és hatékonyan oldják meg, és hogy a légitársaságok a szabályoknak megfelelően, tisztességesen bánjanak velük. Továbbra is szoros figyelemmel kísérjük a helyzetet, ellenőrizzük, hogy az utasok megkapják-e, ami jár nekik, és hogy a Wizz Air irányelvei mutatnak-e fejlődést
– mondta a hatóság megbízott vezérigazgatója.
A The Guardian cikke szerint a Wizz Air együttműködött a szabályozó hatósággal, és ígéretet tett arra, hogy változtatásokat vezet be a irányelveiben, eljárásaiban és az utasokkal való kommunikációban.
Ez biztosítja, hogy azok az utasok, akik a múltban kártérítést követeltek a Wizz Airtől, de igényüket tévesen elutasították, megkapják a nekik járó pénzt
– közölte a CAA.