A Revolut kevesebb mint egy év alatt 2,5 millió ügyfelet szerzett, mára több mint tízmillió lakossági kliense van Közép- és Kelet-Európában. A térségben és az Európai Unióban a román piac a legnagyobb hárommilliót meghaladó ügyfélszámmal, megelőzve a majdnem hárommilliós lengyel piacot. A rangsor harmadik helyén szerepel Magyarország, ahol az ügyfélszám nemrégiben haladta meg az egymilliós küszöböt – írja a Világgazdaság.
A legtöbb Revolut-kuncsafttal rendelkező városok, nem meglepő módon, Bukarest, Varsó és Budapest. A térségben ügyfelek milliói használják a digitális bankot mindennapi pénzügyeik kezelésére, pénzfogadásra, fizetésre, megtakarításra, kiadások nyomon követésére, limitek beállítására és befektetésre. Havonta több mint 138 millió tranzakciót hajtanak végre rajta. Ez a mennyiség 67 százalékos növekedést jelent az előző 12 hónapban feldolgozott ügyletek számának átlagához képest. Romániában az elmúlt egy év során 39 százalékkal emelkedett az ügyfelek száma.
A Revolut régiós népszerűségének növekedését szintén alátámasztja a közelmúltban elvégzett reprezentatív felmérés: a kutatásban részt vevők mintegy fele részesíti őket előnyben. A régióban élő válaszadók 34 százaléka a rugalmasságot, 12 százaléka pedig a pénz feletti nagyobb kontrollt említette indokként.
A válaszadók harmada egyszerre kettőt választana: bankfiókkal rendelkező bankot és okostelefonon kezelhető második bankszámlát. Csupán 12 százalékuk preferálja még mindig a hagyományos bankokat, főként azért, mert valódi személlyel szeretnének kapcsolatba lépni, ha tanácsra van szüksége.
– A Revolut számára Magyarországon a legfontosabb trend a mobilbanki ügyfelek számának gyarapítása, ezzel is is támogatva a növekedésünket. Az elmúlt 12 hónapban 52 százalékos ügyfélszám-emelkedést tapasztaltunk Magyarországon. Ebben az időszakban 385 ezer új ügyféllel bővültünk. A legfontosabb piaci kihívások, amelyekre reagáltunk, az infláció.
Az alkalmazáson belüli funkcióink segítenek az embereknek a háztartási költségvetés kezelésében, a kiadások korlátozásában és a pénz félretételében, megspórolásában. A Revolut applikációban innovatív oktatási tanfolyamot indítottunk a pénzügyi csalások önvédelméről, amely Magyarországon, Lengyelországban és Romániában bizonyult a legnépszerűbbnek
– nyilatkozta Léder Tamás, a Revolut Bank Europe magyarországi fióktelepének vezetője. Joe Heneghan, a Revolut Bank vezérigazgatója is elismerte, hogy a 43 százalékos régiós növekedés fontos eredmény a cég számára. A Revolutot ma már több mint 35 millió lakossági ügyfél használja világszerte.
Tavasszal a Magyar Nemzeti Bank (MNB) egy közleményében azt szorgalmazta, hogy a hazai ügyfelek védelmében a Revolut Bank itthoni leánybankként, magyarországi székhellyel és kellő tőkeerővel, a magyar jegybank felügyelete alá tartozó intézményként végezze tevékenységét. Jelenleg ugyanis a magyar ügyfeleknek is elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Revolut Bank prudenciális és fogyasztóvédelmi felügyeletét a bank székhelye szerinti, azaz a litván felügyeleti hatóság látja el. Az MNB-t „fogadó országbeli” felügyeletként csak korlátozott jogosítványok illetik meg: az ügyfelek érdeksérelem esetén elsődlegesen a litván felügyeletnél kezdeményezhetnek lépést, továbbá a betétesek védelmét is a litván betétbiztosítási rendszer garantálja – hívták fel a figyelmet.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: AFP/Nikolas Kokovlis)