Évente mintegy nyolcmillió csokimikulást értékesítenek, köztük cukorkával töltöttet, kétrétegűt, kétízűt vagy éppen cukormenteset – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből, amelyről a Világgazdaság számolt be. A kínálat tehát elég szerteágazó, azonban a magyar embereknek megvan a maguk kedvence.
Évről évre töretlen a mikuláscsokoládék iránti lelkesedés idehaza, olyannyira, hogy ebből a termékből
évente csaknem nyolcmillió darabot értékesítenek a hazai piacon.
Megjegyzik, hogy a vásárlói trendek elég nagyot fordultak az elmúlt tíz évben, ugyanis a fogyasztók inkább a minőségibb, drágább termékekre váltottak. Igaz, ez a folyamat az elmúlt egy-két év erőteljes inflációja miatt megtorpant, a jelenlegi időszak pedig nem egyszerű az édességkészítőknek és -gyártóknak, ugyanis egyetlen év alatt a cukor és a kakaó ára több mint a másfélszeresére nőtt.