Olyan különleges az év szaloncukra, hogy ilyet még biztosan nem evett

Nem sörös.

Forrás: Világgazdaság2023. 11. 30. 17:48
Hungarian,Christmas,Candy,Called,Szaloncukor,On,The,Tree,As,Decoration.
2250063487 Fotó: Krisztian Tefner
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy kiló szaloncukorért öt-hatezer forintot, a prémiumtermékekért pedig akár 12-15 ezer forintot is kérhetnek az üzletek az idei ünnepi szezonban – fogalmazott Az év szaloncukra verseny eredményhirdetésén a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.

Sánta Sándor hozzáfűzte, az infláció már tavaly is éreztette hatását, az édességek általában drágultak, a táblás csokoládé csaknem 20 százalékkal. Az év végi ünnepek kivételes voltát jelzi, hogy a szaloncukor forgalma stagnált, illetve a nagy visszaesésben még egy kivétel akadt: a csokimikulások forgalma 800-ról 900 tonnára emelkedett – tolmácsolta az elnök szavait a Világgazdaság

Beszámoltak arról is, hogy az ünnepi szezonban általában 3-3,5 ezer tonna szaloncukor fogy,

továbbra is a zselés a legnépszerűbb, ezt követi a kókuszos, a karamellás, a marcipános és a mogyorókrémes termék, de nagyon sok új íz is megjelent.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy a prémiumtermékek forgalmának növekedése megállt, az emberek inkább az olcsóbb, saját márkás termékeket keresik. Az év szaloncukrát kiválasztani hivatott verseny keretében csaknem kétszáz ízt kóstoltak, köztük sok újat. Ezúttal

az év szaloncukra a balatongyöröki Promenád kávéház fügés-diós finomsága,

az ezüstérmes a Stühmer körtezselés-muskotályos szaloncukra, a harmadik pedig a Keszthelyi Sütibolt meggyes-marcipános terméke lett.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.