A végéhez közeledik a kormány által első alkalommal meghirdetett lakásbiztosítási kampány, amelynek részeként az ügyfelek térítésmentesen felülvizsgálhatják és újraköthetik szerződéseiket. Az eddig közel 270 ezer szerződést megmozgató, ezzel az előzetes becsléseket is felülmúló kampányban átlagosan minden tizedik magyar család lakásbiztosítása vált korszerűbbé. A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A tárca szerint az eddigi eredmények mind a biztosítói piac élénkítését, mind a penetráció növelését tekintve felülmúlták az előzetes várakozásokat.
A Nemzetgazdasági Minisztérium céljainak megfelelően a biztosítók közti díj- és szolgáltatási verseny kiélezetté vált, a szereplők aktívak – a legtöbben kedvezményes ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat – írták. Az általános szakmai vélekedés szerint a kampánnyal sikerült a háztartásokat is megmozgatni. Jelentős mértékben nőtt a lakásbiztosítási penetráció, a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött szerződésátdolgozások pedig egyformán gyakoriak voltak.
A teljesen új szerződéseknek, valamint a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött átdolgozásoknak köszönhetően közel 15 ezermilliárd forintnyi ingatlanvagyon kapott korszerű védelmet.
A minisztérium szerint a kampányidőszak rámutatott, hogy a különböző értékesítési csatornák egyformán fontosak a kellően megalapozott döntéshozatalhoz: online az ügyfelek utazás, sorban állás és időbeli kötöttségek nélkül tekinthetik meg az ajánlatokat, kedvezményeket, szerződési feltételeket, míg a személyes ügyintézés nagyobb teret ad a testre szabott szakmai tanácsadásra.