Célegyenesbe fordult a lakásbiztosítási kampány

A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart.

2024. 03. 28. 14:51
Illusztráció Fotó: Getty Images
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A végéhez közeledik a kormány által első alkalommal meghirdetett lakásbiztosítási kampány, amelynek részeként az ügyfelek térítésmentesen felülvizsgálhatják és újraköthetik szerződéseiket. Az eddig közel 270 ezer szerződést megmozgató, ezzel az előzetes becsléseket is felülmúló kampányban átlagosan minden tizedik magyar család lakásbiztosítása vált korszerűbbé. A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A tárca szerint az eddigi eredmények mind a biztosítói piac élénkítését, mind a penetráció növelését tekintve felülmúlták az előzetes várakozásokat. 

A Nemzetgazdasági Minisztérium céljainak megfelelően a biztosítók közti díj- és szolgáltatási verseny kiélezetté vált, a szereplők aktívak – a legtöbben kedvezményes ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat – írták. Az általános szakmai vélekedés szerint a kampánnyal sikerült a háztartásokat is megmozgatni. Jelentős mértékben nőtt a lakásbiztosítási penetráció, a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött szerződésátdolgozások pedig egyformán gyakoriak voltak. 

A teljesen új szerződéseknek, valamint a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött átdolgozásoknak köszönhetően közel 15 ezermilliárd forintnyi ingatlanvagyon kapott korszerű védelmet.

A minisztérium szerint a kampányidőszak rámutatott, hogy a különböző értékesítési csatornák egyformán fontosak a kellően megalapozott döntéshozatalhoz: online az ügyfelek utazás, sorban állás és időbeli kötöttségek nélkül tekinthetik meg az ajánlatokat, kedvezményeket, szerződési feltételeket, míg a személyes ügyintézés nagyobb teret ad a testre szabott szakmai tanácsadásra.

– Míg március első heteiben a fogyasztók érezhetően megfontoltan vizsgálták a lehetőségeket, a kampány hajrája már egyértelműen a cselekvésről szól. Az utolsó napokban ennek a tendenciának a további erősödésére számítunk, a becslések szerint a teljes aktivitás megközelítheti a 350 ezret is. A kampány tapasztalatainak, eredményeinek kiértékelésében, valamint további javaslatok megfogalmazásában kérjük a szakmai szövetségek közreműködését. Abban a tekintetben is optimisták vagyunk, hogy a kampány eléri a hosszú távú célját, miszerint minél többen foglalkozzanak a biztosításukkal rendszeresen, és tudatosan a szolgáltatási tartalmat, a fedezettséget vizsgálják a díjak mellett – mondta el Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.

A lakásbiztosítással rendelkezők a biztosítótársaságoknál, bankjuknál, a biztosításközvetítőknél, valamint az interneten elérhető kalkulátorok és ajánlatok segítségével tájékozódhatnak szerződéseik újrakötéséről. A lehetőség a lakáshitelekhez kapcsolódó, a társasház-biztosítások mellett megkötött, valamint a felmondás pillanatában nem díjrendezett lakásbiztosításokra is kiterjed. Utóbbi esetben az átszerződéshez az ügyfélnek a felmondási idő utolsó napjáig rendeznie kell a díjhátralékot. 

A szerződések – indoklási kötelezettség nélkül – írásban, legkésőbb április 2-án éjfélig beérkezett felmondó nyilatkozatban szüntethetők meg és köthetők újra.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.