A zöld rendszámmal hazánkban forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024 április végére felülmúlta a 96 ezret – derül ki az Energiaügyi Minisztérium legújabb Facebook-bejegyzéséből. A leginkább környezetkímélő, kizárólag elektromos hajtású járműveké mára meghaladta az 55 ezret (55 256). Az évtized elején még kevesebb mint nyolcezer (7729) volt belőlük, a klímabarát flotta növekedése bő négy esztendő alatt tehát több mint hétszeres – részletezi a tárca.
A világoszöld hatósági jelzéssel közlekedő járműveken belül a hibridek rovására jelentősen megemelkedett a legtisztább kategória aránya: míg 2020 januárjában a teljes zöld rendszámos állomány mintegy 44 százalékát hajtotta kizárólag elektromos motor, mára részesedésük már 57 százalék feletti.
A tisztán elektromos gépkocsikból az idei év eleje óta csaknem hétezer (6723) állt forgalomba Magyarországon. E járműveknek tehát 12 százaléka, majdnem minden nyolcadik gépkocsi 2024-ben jelent meg a hazai utakon.
A zöld rendszámos állomány bővülésében az elmúlt három hónap hozta minden idők legmagasabb adatait. A kizárólag elektromos járművek esetében az első 2024 márciusa, mostanáig az egyetlen kétezer darab feletti havi bővüléssel (2108). Februárban a második legnagyobb, 1704 darabos volt a növekedés, az örökranglista bronzérmese az idei április 1687 gépkocsival. Az európai országok közül márciusban Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése.
Az elmúlt időszakban tapasztalt felfutás elsősorban a harmincmilliárd forintos keretösszeggel meghirdetett vállalati e-autó támogatási programnak köszönhető.
A hazai cégek járművenként akár négymillió forint állami hozzájárulást kaphatnak tisztán elektromos személyautó vagy haszongépjármű beszerzéséhez. A pályázaton már több mint 3400 gépkocsi megvásárlásához igényeltek több mint 13 milliárd forint támogatást.
A jövő a zöldenergiáé – hangsúlyozzák a bejegyzésben. Az elektromos járművek légszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőik működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg. A támogatási lehetőség kiegyenlíti a hagyományos gépkocsik árelőnyét, ezzel járul hozzá a közlekedés zöldítéséhez, az e-mobilitás további térnyeréséhez.