A személyautókra megkötött teljes körű casco biztosítások átlagdíja 212 400 forint volt a harmadik negyedévben, 4 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában –közölte az Insura.hu biztosításközvetítő kedden, saját adatai alapján.
Az új autók átlagos casco-díja az elmúlt negyedévben 251 700 forint volt. A használt autók vásárlásakor kötött casco biztosítások átlagdíja a külföldről behozott autók esetében 213 300 forintot, míg hazai adásvétel esetén 221 500 forintot ért el.
A szerződők 20 százaléka 8 évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást.
Azok az ügyfelek, akik használt autójuk biztosítási évfordulóján váltottak szerződést, átlagosan 175 400 forintot fizettek. Az online megkötött casco biztosítások 175 200 forintos éves átlagdíja jelentősen alatta marad a teljes átlagnak, mivel a kedvezőbb díjú évfordulós kötések többsége már ezen a csatornán zajlik.
Az átlagdíjak 4 százalékos emelkedése gyakorlatilag megegyezik az időszakra jellemző inflációs szinttel, miközben az alkatrészek árai és a szervizek rezsióradíjai ennél valamivel gyorsabban nőttek
– közölte Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
A vezérigazgató szerint ugyanakkor továbbra is probléma, hogy
a hazai autók négyötödére nem kötnek cascót, pedig a lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakrabban bekövetkező elemi károkra kizárólag ez a biztosítás nyújt fedezetet.
A biztosításközvetítő adatai szerint egy év alatt 8-ról 5 százalékra csökkent a csekkes befizetések részaránya, ami a különféle bankkártyás fizetési formák további terjedése mellett a csekk elhagyásával járó díjkedvezményeknek is köszönhető.
Szintén a kedvezmény és a kényelem az oka annak, hogy a legnépszerűbb díjfizetési gyakoriság az egyösszegű éves befizetés volt, az autósok fele már így fizeti a díjat. A casco szerződések mellé a szerződők 34 százaléka kötött valamilyen kiegészítő biztosítást is, a harmadik negyedévben messze a leggyakoribb kiegészítő fedezet volt az üvegkár-önrészbiztosítás, ez tette ki az összes ilyen szerződés 23 százalékát.