Magántőke bevonásával kívánja felújítani és újjáépíteni a legnagyobb hazai pályaudvarokat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) – jelentette be szerdán Lázár János Debrecenben.
Az összességében több százmilliárdos projektben
a budapestiek (a Nyugati, a Keleti, a Déli) mellett
a debreceni,
a győri
és a szegedi pályaudvarok kapnak helyet.
A tárcavezető azt is közölte, hogy a tőkebevonást célzó tendert rövidesen meghirdetik. Lázár János a Világazdaság kérdésére elmondta, hogy a pályaudvar-fejlesztést nem koncessziós formában, hanem közös üzletben valósítják meg. – A koncepció az, hogy a Magyar Államvasutak és a magánbefektető egy közös ingatlanfejlesztési társaságot hoz létre, amiben a MÁV maximum 25 százalék részesedéssel bír. Az ingatlant a magyar állam adja, a tőkét pedig a magánbefektető hozza – magyarázta.
A miniszter hangsúlyozta, az ingatlant nem ingyen adják, a közösen alapított társaság működésének hasznából a későbbiekben az állam is részesedik. A projektbe európai uniós forrást nem kívánnak bevonni, a hazai magántőke társulásával viszont sok százmilliárdos forrásra számítanak.
A teljes cikk itt olvasható: