Az uniós közbeszerzési értesítőben közzétett hivatalos adatok megerősítik, hogy a Duna Aszfalt egy cseh és egy szlovák partnerrel alkotott konzorcium tagjaként nyerte el a Zsolnát a lengyel határral összekötő D3-as autópálya egyik kulcsfontosságú szakaszának kivitelezési jogát. Az útépítés nem csupán a szomszédos ország közlekedési infrastruktúrája szempontjából bír kiemelt jelentőséggel, hanem a magyar vállalatcsoport egyre erősödő külföldi terjeszkedését is jelzi, írta meg a Világgazdaság.

Úton a külföldi beruházások felé
A fejlesztés része egy 600 méter hosszú alagút, amelyet a már meglévő, forgalomban levő kétsávos alagút mellett kell kivitelezni. A szóban forgó Horelica-alagutat 2004-ben nyitották meg, de csupán az alagútpár egyik eleme készült el, a másik félprofilt építik most meg. Az összetett projekt az alagút-kivitelezés mellett tartalmazza többek közt 21 híd és 31 zajvédő fal megépítését, ezenkívül vadátjáró, autópálya-pihenőhely és egy autópálya-igazgatási és -karbantartási központ is szerepel a közbeszerzésben.
Ezért fontos a D3-as autópálya
Az észak-szlovákiai autópálya az országot nyugat–keleti irányban átszelő D1-es autópályát köti össze Lengyelországgal, csatlakozva a lengyel S1-es autópályához. Lengyelország felől nagyon erőteljes az átmenő forgalom, naponta több mint 20 ezer jármű szeli át Kiszucát, ezek között sok a kamion. A D3-as autópálya építése kiemelten fontos Pozsony számára, mivel a transzeurópai úthálózat részét képezi.
Egyre több külföldi projektben vesz részt a Duna Csoport
Magyarország legnagyobb autópálya-építő vállalata egyre gyakrabban tűnik fel külföldön:
- 2024 végén vásárolta meg Lengyelországban is a Mota‑Engil Central Europe csoportot,
- Romániában 2025 februárjában vette meg az Euro Strada SRL vállalatot.
Azonban a legnagyobb beruházása Afrikában van. Ahogy a Világgazdaság korábban beszámolt róla, a GED Africa projekt az egyik legnagyobb, ebbe a térségbe irányuló beruházás, amely világkereskedelmi szempontból is jelentősnek mondható. A koncepció mögött a GED Africa Limited áll, amely 2019 óta a Duna Aszfalt Zrt. többségi tulajdona. A leánycég koordinálásával megvalósuló fejlesztés lehetőséget teremt egy új út építésére a Kongói Demokratikus Köztársaságban található Kasomeno és a zambiai Mwenda település között. A fő mozgatórugó nem pusztán a közúti közlekedés színvonalának javítása, hanem az, hogy a kongói és zambiai bányászati, illetve egyéb termékek a lehető legrövidebb úton érjék el Tanzánia indiai-óceáni részét.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!