Románia mégsem csak a románoké?

A romániai Országos Audiovizuális Tanács törvénysértőnek találta a Realitatea hírtelevízió „Románia a románoké” elnevezésű kampányát.

tt
2012. 02. 16. 16:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A romániai Országos Audiovizuális Tanács felszólította a Realitatea hírtelevíziót, hogy szüntesse be a „Románia a románoké” elnevezésű kampány klipjeinek a sugárzását, és felhívta a kereskedelmi adó szerkesztőinek figyelmét, hogy a jövőben tartózkodjanak az olyan tartalmak sugárzásától, amelyek sértik valamely nemzeti kisebbség érdekeit, imázsát.

A tanács döntéséről a panasztevő Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) tájékoztatta az MTI-t csütörtökön. Az EMNT panaszában Boros Zoltán művelődésügyi alelnök sérelmezte és diszkriminálónak nevezte a Realitatea televízió kampányszerűen, óránként sugárzott klipjeit, melyek visszatérő szlogenje volt a „Románia a románoké”.
Boros Zoltán felhívta a tanács figyelmét, hogy egy rossz emlékeket idéző, rossz ízű, visszatérő jelszóról van szó.

Hozzátette, Szlobodan Milosevity jugoszláv elnök uralmának volt az egyik vezérmotívuma a „Szerbia a szerbeké”.
A Realitatea televízió képviselője azzal védekezett, hogy a jelszó a román állampolgárokat akarja jelenteni. A Realitatea televízió inkriminált kampánya arra szólítja fel a nézőket, hogy adják vissza Romániát a románoknak, és töltsék fel véleménynyilvánító videoüzeneteiket a televízió honlapjára.

A klip így fogalmaz: „Románia nem a politikusoké, nem a Párizsban koldulóké, nem a spanyolországi prostituáltaké, az olaszországi tolvajoké, a bűnözőké, a korrupt rendőröké, a csempészeké, a lefizethető vámosoké, a nemtörődöm hivatalnokoké. (…) Románia a miénk, nem az övék. Románia a románoké.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.