A köztársaságielnök-választás második fordulóját Andrej Kiska nyerné meg az MVK közvélemény-kutató ügynökség felmérése szerint. A felmérést két héttel az első forduló előtt vették fel. A megkérdezettek 53 százaléka szavazna Andrej Kiskára, Robert Fico 47 százalékkal maradna miniszterelnök.
Milan Knazko és Helena Mezenská szavazóinak 75, Radoslav Procházka és Pavol Hrusovsky szavazóinak 50, Bárdos Gyula választóinak 33 százaléka szavazna rá. Robert Ficót a 8–14. helyen elhelyezkedő jelöltek szavazóinak 25 százaléka támogatná. Radoslav Procházka és Pavol Hrusovsky választói közül 12-13 százaléknyi szavazna rá.
Sikerként értékelhető az az eredmény, amelyet Bárdos Gyula, a szlovák államfőválasztások történetének első magyar jelöltje ért el a választás első fordulójában, ugyanakkor a magyarok lakta régiókban tapasztalt alacsony részvételi arány nagyon negatív jelenség – mondta Öllös László politológus. „Bárdos eredményének jó és rossz oldala is van, az öt százalék fölötti eredmény mindenképpen siker, azonban az, hogy a magyarok lakta vidékek részvételi aránya elmaradt az országos átlagtól, az a választás legnagyobb negatívuma” – szögezte le Öllös. A negyedik közvetlen szlovák államfőválasztás vasárnap tartott első fordulójában 43,4 százalékos volt a részvételi arány.
A magyarok lakta régiók legtöbbjében a részvétel ennél – helyenként akár tíz százalékponttal is – alacsonyabb volt. Öllös szerint egyelőre kérdéses, hogy az elnökválasztás második, március 29-re kitűzött fordulójában hasonlóan alacsony lesz-e a magyar választók részvételi aránya, s a felvidéki magyarok kire voksolnak majd. Úgy véli, ezeket az is befolyásolhatja, hogy a két továbbjutó reagál-e a magyar jelöltet indító Magyar Közösség Pártja (MKP) azon kijelentésére, hogy a második fordulóban csak olyan jelöltet hajlandók támogatni, aki konkrétumokban is felvállalja a felvidéki magyarság megmaradását célzó elképzeléseiket.
„Ha egyikük sem reagál erre, akkor az is egy üzenet” – mutatott rá Öllös, hozzátéve, ezenfelül ahhoz, hogy a magyar választókat megnyerjék, a továbbjutó jelölteknek a magyar választókat célzó kampányra is szükségük lenne. A politológus szerint a magyar választókat célzó kampányt az teszi szükségszerűvé, hogy a szlovákiai magyar választóknak nincs motivációjuk, ami részint a magyarlakta vidékek gazdasági helyzetéből, részben pedig a nemzetiségek helyzetéből adódik.