A fenti dalszöveg megannyi zseniális társával együtt a nyolcvanas évek elejéről származik. Íróját, Menyhárt Jenőt mindig is izgatta a jövő zenéje, bele is trafált rendesen, mint egy Arthur C. Clarke.
Auguste Rodin 1884-ben megbízást kapott Calais városának tanácsnokaitól, hogy készítsen méltó emlékművet a hős elődöknek. Történt ugyanis, hogy 1436-ban III. Edward angol király serege ostrom alá vette a települést. Nyolc hónapnyi vérgőz és kiéheztetés után Calais reménytelen helyzetbe került. Edward, aki igen kifinomult elmének bizonyult, ha kegyetlenkedésre került a sor, a biztonság kedvéért bevetett némi pszichoterrort is. Nagyvonalúan felajánlotta, hogy megkíméli a helyiek életét, amennyiben hat polgár önként jelentkezik a halálra. Feltételül szabta, hogy zsákvászon ingben, mezítláb, kötéllel a nyakukban járuljanak színe elé a város kulcsával, mielőtt kivégzik őket. A feladatra a hat legtekintélyesebb polgár jelentkezett, köztük a leggazdagabb. Végül szerencsés fordulatot vett az ügy, mert a királynét annyira meghatotta a hősies helytállás, hogy rábeszélte férjét, gyakoroljon kegyelmet.
Más idők jártak na, mindenesetre Rodinnek ez volt az első komolyabb megrendelése, ami aztán némi huzavona után meg is hozta neki a világhírt. A mű momentán Párizsban, a Rodin Múzeum kertjében tekinthető meg. Lenyűgöző.
Calais-ban ezekben a napokban nagyjából ötezer menekült tartózkodik, azzal a feltett szándékkal, hogy ha törik, ha szakad, átjutnak Angliába. Törik is, szakad is, teljes a káosz, és azt sem tudhatjuk, ki állít majd ennek az egésznek káromkodásból emlékművet.
A Mercedes-Benznek ellenben esze ágában sincs menekülni Kecskemétről, kimondottan jól érzik magukat. Ami érthető is, hiszen a magyarországi Mercedes húszmilliárd forint osztalékot fizetett ki tulajdonosainak, természetesen szigorúan adómentesen. Ha ehhez hozzátesszük azt a harmincmilliárd froncsit, ami állami támogatás formájában szakadt rá a sokat szenvedett cégre, és lehalkítjuk egy percre a kissé monoton munkahelyteremtés-mantrát, csendben megállapíthatjuk: ez ám a stratégiai partner! Történt, ami szokott, szívlapát, talicska, Hegyeshalom, itt meg maradt néhány varázsige, például hatékonyság, korszerű, fejlett vállalati kultúra, ilyenek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!