Most, hogy van már egy kis történelmi távlat, és egyre biztosabbnak látszik, hogy Uma Thurman mégsem kasztrálja egy szamurájkard segítségével Weinstein producert, akár meg is pihenhetnénk kicsit. De nem, megy tovább a túltolás, mint általában mindig, amikor egy üzlet beindul. Félreértések elkerülése végett ez a Weinstein igen nagy szarházinak tűnik, ami producerben nem ritka.
De most meg éppen az van, hogy a manchesteri művészeti galéria vezetése lekapta a képtár faláról John William Waterhouse Hülasz és a nimfák című alkotását. Nem azért, mert hirtelen kiderült volna, hogy nevezett Waterhouse rosszabb festő, mint amilyennek eddig bármikor is tűnt a világ szemében, hanem azért, mert a mű a nimfákat fiatal lányként láttatja, akik meztelenül igyekeznek a vízbe csalogatni Hülaszt. Kinek apja egyébként Héraklész (későbbi nevén Herkules), a mitológiai macsó. Tény, hogy Waterhouse némiképp váratlan húzással ábrázolhatta volna a nimfákat állig felöltözött, fogatlan öregasszonyként, Hülaszt pediglen gerontofilnak, de nem tette, ezért most lakolnia kell, mehet vissza a balettbe, de legalábbis a raktárba. A kép egyébként a XIX. századi preraffaelita bázisközösség egyik legismertebb alkotása. Eddigi helyén most egy kérdés mered a hoppon maradt pedofil, perverz vojőrökre. Ez: vajon a falról lekerült műalkotás a ruhátlan kamasz lányokkal olyan viktoriánus kori erotikus fantázia, amely a jelenlegi légkörben sérti a modern közönséget? És közben domborodik a párbeszédjelleg is, mivel a megszólítottak írásban válaszolhatnak a felvetésre.
Itt egy pillanatra megakadtam, mint a migráncsmentes töpörtyűfesztivál kapcsán is nemrégiben, és magamban így könyörögtem: add, Uram, hogy mindez csupán egy egészséges kis provokáció legyen az agymosott rémálmok közepette, ne má’, hogy komoly, ámen. Reményeimet maga Clare Gannaway kurátor foszlatta szét a következő szavakkal: „a Weinstein-botrány adta az ötletet, bár már régen le kellett volna vennünk a képet, mivel tárgyiasítja a női testet”. Te Jézus! Idáig még Al Gore felesége sem ment el a rock and rollal és a filmmel felejthetetlen cenzori munkássága során. Persze neki Me too híján nehezebb volt a helyzete.