Ismét kiakasztották a Manchesteri Művészeti Galériában a Hülasz és a nimfák című, 1986-ban készült képet, miután eltávolításának hírére többen is cenzúrát kiáltottak.
John William Waterhouse angol preraffaelita művész festményét azért vették le a falról még január 29-én, hogy vitát kezdeményezzenek a női test megjelenítésének aktuálisan elfogadott szabályairól. A látogatók cetliken fogalmazhatták meg véleményüket a lépésről, és míg akadtak, akik örültek a politikailag korrekt döntésnek, mások cenzúráról beszéltek.
A galéria most úgy fogalmazott: köszönik a nagy számú reakciókat, amik az időleges levételre érkeztek. „A festményt joggal tartjuk preraffaelita gyűjteményünk ékkövének, az évek során pedig már több millió látogató tekinthette meg” – fejtette ki az intézmény ideiglenes igazgatója, Amanda Wallace. Elmondása szerint remélték, hogy a kísérlet vitát fog generálni, az elmúlt hét napban pedig világossá vált, hogy az emberekben erős érzéseket váltanak ki a felvetett kérdések.
Ezek az erős érzések leginkább erős kritikában nyilvánultak meg: a Guardian művészetkritikusa, Jonathan Jones például úgy vélte, mindez nem érdekfeszítő kritikának, mint inkább durva lépésnek volt mondható. A kiprovokált párbeszéd szerinte nagyjából egy kérdésről szólhat: kell-e a múzeumoknak művészeti tárgyakat cenzúrázniuk politikai megfontolások alapján? Jones szerint Waterhouse festménye nem remekmű, ugyanakkor kimondottan visszafogott más alkotásokhoz képest. Elég csak Diego Velázqueztől a Vénusz tükörrel-t említeni, amit a szerző szerint e logika mentén szintén rögtön le lehetne venni a falról.
Nem csak Jones háborodott fel a lépésen. Rachel Johnson például arról írt a Daily Mail vasárnapi kiadásában: „Már így is a politikai és történelmi korrektség rémálmát éljük, de hogy a művészi korrektségre térjünk át, az már tényleg egy jelentős lépés vissza, a neoviktoriánus korba.”
Waterhouse képén egyébként egy fiatal férfit látunk, aki épp egy csapat meztelen nimfa halálos ölelésének készül elcsábulni.