Már az első szakaszon kizártak három versenyzőt az 1904-es, másodjára megrendezett Tour de France-ról. Kettőt azért, mert a szakasz egy részét nem biciklivel, hanem autóval tették meg. A harmadik társuk – mivel vélhetően neki már nem jutott hely – az autó szélárnyékában tekerte le a táv nagy részét. Azon versenyzőtársaik – Maurice Garin és Lucien Pothier – sem jártak sokkal jobban, akik sportszerűen szöktek el a mezőnytől. Őket még a verseny közben leszorította az útról egy autó, amelyben másoknak drukkoló szurkolók ültek, és jól elverték a biciklistákat.
Amikor Antoine Fauré, egy másik versenyző szülővárosán haladt keresztül a mezőny, földijei nem éppen fair módját választották kedvencük segítésének. Szöget, üvegcserepet dobáltak Fauré után az útra, így ellenfelei rendre defektet kaptak. Akik nem, azoknak meg el kellett kerülniük a második hullámban érkező köveket, amelyeket a lakosok dobáltak rájuk. A verseny végéig még több más megfáradt versenyzőt is kizártak, mert vonatra szálltak tekerés helyett.
Ezek az incidensek korántsem számítottak kirívónak a kerékpársport gyermekéveiben, így óvatosan kell bánnunk azokkal a kijelentésekkel, melyek szerint az utóbbi évtizedek doppingbotrányai megszentségtelenítették a sport egykor tiszta, lovagias ethoszát. A valóság az, hogy a mai szabálytalanságokon felháborodók, bojkottot hirdetők vélhetően szívrohamot kaptak volna azon gátlástalanságok láttán, amelyeket egy évszázada műveltek a kor „hősei”.
Öt évvel a botrányos 1906-os Tour után Francois Lafourcade igencsak nehezményezte, hogy egy jöttment ficsúr, Paul Duboc két szakaszt is megnyert zsinórban. A következő etap előtt ezért egyszerűen megmérgezte. Tett valamit az italába, amelynek hatására Duboc hajrázás helyett az út közepén görnyedve hányt. Abban az időben pedig tilos volt a versenyzőket ápolni verseny közben, így Duboc egyedül szenvedett a porban. Vetélytársai könnyűszerrel behozták nyolcperces előnyét, és lehagyták. Lafourcade-ra senki sem gyanakodott, nem úgy a tökéletesen ártatlan Gustave Garrigou-ra, aki mellé testőrt kellett fogadni, és a biztonság kedvéért még álbajuszt is ragasztott, amikor a mezőny Duboc szülővárosán, Rouenon haladt keresztül.