Amikor néhány évvel ezelőtt egy szombat délutánon Papp Rajmund a kisfiával elindult a barátja műhelyébe, még mindig nem tudta kiverni a fejéből, hogy többheti munkája veszett kárba. Munka után hosszú órákon át tisztogatta egy régi, rozsdamarta motor küllőit, most pedig kiderült, hogy azok teljesen használhatatlanok, mert a végükön a menetet szétrágta az idő vasfoga. Így már biztos, hogy nem az eredeti küllők kerülnek majd a motorba.
A műhelybe érve azonban a kisfia mintha erőt adott volna neki, amint a földön heverő szerszámokkal játszani kezdett. Eszébe jutottak azok az idők, amikor ő is ilyen apró volt még, és a nagyapja családi történeteit hallgatta. Ebben mindig központi szereplő volt egy különleges, fekete színű motor. Újra nekilátott a munkának. Ekkor már egy éve dolgozott egy 1953-ban gyártott 125-ös Csepelen, ugyanolyanon, mint amilyenről hajdanán meséltek neki. Sietnie kellett: csak pár hónap, és itt a nagyapja születésnapja.
Ma már szinte hihetetlen, de a magyar motorkerékpár-gyártás igen nagy múltra tekint vissza. Az elsőt nem más, mint a híres feltaláló, Bánki Donát készítette 1894-ben. A szériában gyártott legelső motor Lőrincz Béla nevéhez köthető, aki később felhagyott a gyártással, mert a konstrukciói nem voltak sikeresek. Nem úgy, mint a Méray fivérek járművei: saját vázakba angol motorblokkokat építettek. A legnagyobb sikert a Weiss Manfréd Acél- és Fémművek – a köznyelvben csak Csepel Művek – mindössze 37 kilós WM Turánjai aratták, amelyek 40 kilométer per órás sebességgel szelték az utakat az 1930-as években.
A második világháború után újraindult a termelés a gyárban, 1948-ban pedig elkészült az első Csepel márkanevű motorkerékpár, amely a tankján még a WM jelzést viselte. Egy évre rá született meg a „lemezvillás Csepel”, amelynek oldalára most már a Csepel feliratos, szárnyas embléma került. A Weiss Manfréd-gyár azonban nem kerülhette el a sorsát: miután államosították, 1950-ben Rákosi Mátyás Vas- és Fémművekre nevezték át a komplexumot. A pártutasítás szerint az országban csak itt készíthettek motort.