A Gombaszögi lányok szinte egytől egyig a színpadon keresték a kenyerüket. Öten voltak, a legidősebb, Gombaszögi Margit (1880–1925) 1900-ban már játszott, de aztán sorjában a többiek is színpadra léptek. Arankát kivéve, aki Garai Artúrné lett, Irén pedig rövid színésznői karrier után adta fel a színpadot azért, hogy férjhez menjen. Gombaszögi Ella színházi szerepei mellett molett, pergő nyelvű komikaként írta be nevét a korai magyar hangosfilm történetébe (például a Meseautóban a vezérigazgató titkárnőjeként), viszont a maga idejében a szintén színésznő Frida csinálta a legnagyobb karriert, tagadhatatlanul nagy sztár volt fiatalon. Első alkalommal színházi házasságot kötött: 1909-ben annak a Rajnai Gábornak lett a felesége, aki később számtalan alkalommal játszott „kedélyes atyát” az 1930-as évek vígjátékaiban. Második házasságára pedig bizonyára mindenki az előnyös jelzőt használta volna. Móricz Zsigmond, aki bizonyos okokból rengeteget foglalkozott naplóiban Gombaszögi Fridával, a pesti pletykák alapján kijelentette: Frida felépüléséhez akkori gazdag barátjának, későbbi férjének a pénze kellett. Meg persze a modern plasztikai sebészet vívmányai.
A rajongó merénylete után az első helyreállító műtéteket végző Hültl Hümér ugyanis még meg volt róla győződve, hogy Gombaszögi keze ezek után egész életében merev lesz, és a beszédképességét sem nyeri vissza, s nem fűzött reményeket ahhoz sem, hogy ezek után valaha színpadra léphet, hiszen az arc, a színésznők egyik fontos munkaeszköze roncsolódott. A Hültl által ügyesen összefoltozott nyelv később valóban beszédhibákat okozott a színésznőnél, de a László Ernő bőrgyógyász (1897–1973) által lefolytatott rehabilitáció olyan sikerrel járt, hogy a művésznő egy év múlva, 1920 februárjában visszatérhetett a színpadra. Bizonyára nem véletlen, hogy az orvos 1930 és 1935 között éppen a Pesti Napló hasábjain adott kozmetikai tanácsokat – egy-egy bőrgyógyászati problémát boncolgató cikkét követően a hozzá forduló olvasóknak is válaszolt a rovatában –, hiszen a hosszú gyógykezelés során megismerkedett Gombaszögi Frida húgával, Irénnel, akit feleségül vett, miközben Frida pedig a Pesti Naplót is magában foglaló Est Lapok cég tulajdonosához, az Athenaeum Rt. elnökéhez, Miklós Andorhoz ment férjhez. A részvénytársaság olyan újságokat – köztük a szenzációkkal teli bulvárlapot, Az Estet – készített, amelyek nagy hatással voltak a közvéleményre, így talán nem túlzás azt állítani, hogy egy sajtómágnással házasságot kötni nem csupán az anyagi javak miatt jelentett előnyt egy színésznőnek. A Gombaszögi Fridát övező pletykákat és az Est Lapok hatalmának megnyilvánulásait jól követhetjük Móricz Zsigmond naplóiban, akinek meggyőződése volt, hogy színpadi sikere csak akkor biztos, ha Gombaszögi Frida (fő)szerepet kap darabjában, és semmi módon nem keresztezi a lapcsalád érdekeit.