Gyerek nem ihat kávét. Ez gyakorlatilag a teljes fejlett világban axióma, mindenki meg van ugyanis győződve arról, hogy a kávé pontosan ugyanolyan ártalmas a gyermek testi és mentális fejlődésére, mint az alkohol. Eközben azonban sokan engedik a gyereknek, hogy kólát igyon, amelyben pontosan ugyanaz a koffein van, viszont a magas cukortartalma miatt egyértelműen káros. Ebből is sejthető, hogy a kávé gyereket fenyegető veszélyeivel kapcsolatban valami nincs rendben. Ettől függetlenül a hiedelmek makacs dolgok, ez sem fog egyhamar kiveszni a köztudatból.
Kevesen tudják, hogy honnan származik ez a bölcsesség. Nos, mint a Smithsonian magazin beszámol róla, Charles Post amerikai élelmiszeripari mágnástól, aki a XIX. század végén gabonapelyhek gyártásából szerezte a millióit, de a századfordulón be akart szállni a gyerekeknek kínált kávépótlékok piacára is. Akkoriban az általuk fogyasztott híg lében igazi kávé volt, és ez nagy nehézséget okozott Postnak a magáról elnevezett Postum gabonaalapú, koffeinmentes reggeli ital reklámozásakor.
Ezért a múlt század első évtizedeiben sajtókampányt indított a kávé ellen, mindenféle tudományos alap nélkül azt hazudva, hogy az ital egyaránt ártalmas a gyerekeknek és a felnőtteknek. Például azt állították, hogy a kávé előbbieknek alultápláltságot okoz, csökkenti életerejüket, megvakítja őket, gyengíti immunrendszerüket, ártalmas a megfelelő fejlődésükre, és legfőképpen „elrabolja a gyerekek rózsás arcát és csillogó szemét”. Mindezt pedig egy bizonyos „világhírű kutatóintézet” vizsgálataira alapozta, amely bebizonyította, hogy a kávéivás lerontja a gyerekek jegyeit. Egy 1910-es hirdetésben még egyértelműbben fogalmaz céljait illetően: „Azok a gyerekek, akik Postumon nőnek fel, megszabadulnak a koffein, a kávé és a tea viselkedésmódosító kábítószerének ördögi hatásától.”
Marketingtörténeti szempontból a kampány briliáns példája volt a több lábon álló reklámhadjáratoknak; a csapból is az folyt, hogy a kávé ártalmas. Még saját képregényt is kiadtak, amelyben egy Mr. Idegesítő Kávé nevű főgonosz kiállhatatlanná és beteggé tette áldozatait. A Postum sikeres lett, még 1995-ben is az amerikai pótkávépiac 87 százalékát uralta. Sajnos (vagy nem sajnos) azonban ez már nem volt olyan nagy falat, hiszen ezzel a termékkel addigra csak alig 7,5 millió dolláros forgalmat bonyolítottak le évente, töredékét a fénykorabelinek. Senki nem akar már a háborús idők hiánygazdaságát idéző pótlékot inni. Jött a Starbucks, és újra trendi lett kávét inni, mindenféle halálos veszély dacára.