A gyilkos hajók már megint egy csomó emberéletet szedtek el a Dunán ettől a boldogtalan magyar földtől! – harsogta Az Est száz évvel ezelőtti címlapja. Az 1918. április 7-ére virradó hajnalon borzalmas hajószerencsétlenség történt a Dunán Tass község alatt, Makád körzetében. A körülbelül négyszáz személyt szállító Drina és az ezer fő körüli kapacitású Sophie a végzetes tavaszi napon menetrendszerűen közlekedve haladt egymással szemben: a Sophie a Dunakanyar felől Belgrád irányába, a Drina pedig Mohácsról a Margitszigetre, ahová kirándulókat szállított. Az eset megértéséhez azt is tudni kell: a fürgébb mozgású, ám nagyobb tömegű Sophie csak bizonyos helyeken, nagyobb városok partján állt meg, míg a másik hajó minden hajóállomáson, utóbbi ráadásul késésben is volt.
Az esetet kutató volt makádi polgármester, Bódis István szerint a Drina kikötött Kulcs településnél is. Miután az utasok kiszálltak, a gőzös a hajóközlekedésre használt úgynevezett sodorvonalra kívánt beállni, amely a másik oldalon volt. A Drina így Makád partja felé vette az irányt. A problémát az okozhatta, hogy a Kulcsnál ki nem kötő Sophie is ebben a sávban közeledett, nagy sebességgel. Korabeli lapok azt állítják, a Drina mozgása még ezzel sem magyarázható: a kormányos teljesen indokolatlanul váltott sávot, lényegében félig keresztben elállva az utat. Bár a hajók tülköléssel jeleztek egymásnak, a végzetes pillanatban a Drina kormányosa, Madács Mihály valamiért mégis bevágott a Sophie elé (a Pesti Napló riportja szerint félreértette a kapitány ellenkező tartalmú utasítását). A katasztrófát ekkor már nem sikerült elkerülni: a nagy tömegű Sophie irtózatos erővel vágódott a másik hajóba.
A Drinának sodródó Sophie-ban nem esett jelentősebb kár, csupán az orra görbült meg. A Drinának azonban az ütközéstől szétroncsolódott a középső része, amelybe a Sophie orra belefúródott, sajnos éppen ott, ahol a másodosztályú utastér volt. Nem voltak vízmentes válaszfalai, így a víz azonnal kezdett beáramlani a hajótérbe. Mivel az áramlással szemben nem lehetett úszni, a négyszáz utas azon egynegyede, amelyik nem volt elég gyors vagy éppen aludt – főleg nők és gyerekek –, csapdába, úszó koporsóba került. Hatalmas káosz keletkezett: „Az utasok egymást letaposva igyekeztek a fedélzetre, ahol kiabálva és jajveszékelve keresték egymást a hozzátartozók” – írja a Budapesti Hírlap korabeli száma.