2011-ben a Seawings dubaji hidroplántársaság megjelent Velencében egy Cessna 208 típusú 10 személyes úszótalpas repülőgéppel. Bár kézenfekvő lett volna, de a hidroplánállomást nem engedték a lagúnák közelébe. Ezért leraktak egy pontont a tengeren, és motorcsónakkal vitték ki az utasokat a felszálláshoz.
A várost évente több mint hétmillió turista keresi fel, a levegőből még impozánsabb a sok száz évnyi történelem látványa, ekkora tömegre lehet alapozni egy szolgáltatás beindításakor.
A félórás körrepülés egyébként 320 euróba került személyenként. A nekünk borsos ár ellenére beindult az üzlet, az utasok nagyobb része a többemeletes tengerjáró hajók közönségéből került ki, mint bárhol máshol a világon.
Egy hajón több ezer ember utazik, tavaly jelentős növekedés mellett már másfél millióan érkeztek ezen a módon a különleges történelmi városba. Megnyitották a lagúnákat, a hajók a város fölé magasodtak, a dubajiak egyelőre hazarepültek.
A hajók pedig egyre nagyobbak. Tavaly bocsátották vízre az MSC Divina nevű, 333 méter hosszú hajót, amit az isteni olasz színésznőről, Sophia Lorenről neveztek el. Az óceánjáró már rendszeres vendége a városnak.
A hajók nemcsak kitakarják a látványt, hanem egy balesetben biztos romba is döntenék a páratlan történelmi épületeket. A Costa Concordia felborulása óta az olaszok nagyon érzékenyek lettek.
Tavaly No Grandi Navi néven mozgalom indult a nagy hajók belvárosból való kitiltására. A dubajiak pedig megüzenték, hogy 2013-ban szívesen visszatérnének a hidroplánjukkal. Lehet, hogy ők már beszéltek a dózséval?