Kaptunk egy jó kis klipet Géczi Gergőtől, amely egyben egyszemélyes formációja, a Sungazers bemutatkozó anyaga. A Preserved Wings pedig egy nagyon jól összepakolt látomásos videó, amelynek képi világa ügyesen játszik a dél-alföldi táj sajátosságaival.
A szegedi fiatalember anyaga kapcsán nálam azonnal egy épp idén Grammy-díjassá avanzsált előadó, Beck 1993-as Loser című számának videója ugrott be. Konkrétan az, amikor gimnazistaként bénáztunk a csajokkal, és mikor felsültünk, fennhangon énekeltük az ominózus refrént: „Soy un perdedor / I’m a loser baby, so why don’t you kill me?” Majd jött a keserédes vihogás, hogy valóban mekkora balfácánok vagyunk, még a csajok se buknak ránk. Hah!
Mondtam is magamban lelkesen, hogy hoppá, kérem szépen, megszületett a rónák elvont eklektikájának fáradhatatlan koronahercege. S az motoszkált bennem, vajon Gergő mennyire merített a nagy előd munkásságából? A klip utáni kifárasztásomban viszont olyan választ kaptam erre, hogy a szám is tátva maradt, mivel, úgy tűnik, az univerzum néha igencsak vicces párhuzamos dolgokra képes.
No, de mielőtt kifárasztanám az alkotót a belépőjének ügyes-bajos háttér-információiról, íme, itt a videoklip. Nem csak eklektika-fanatikusoknak.
– Hogyan született a dal? Sok darabból gyúrtad össze vagy így egyben kristályosodott ki?
– Valójában is-is! Nálam mindig egy nagyon apró részlet spontán születésével indul a zeneírás. Itt a zongoramelódia volt meg először, amely csak kiröppent az ujjamból egy hullafáradt későesti pötyögéskor. Az akusztikus gitárkíséret és a szöveg külön született meg, de szintén spontán. A szám második fele már sokkal inkább eltervezett, tudatos munkán alapult.
– Milyen koncepció alapján állt össze a klip? A szimbólumvilág érdekelne, abban van-e bármiféle tudatos vonalvezetés?
– Az alapkoncepció szintén a spontaneitás műve, a klip képi világa, hangulata született meg először a fejemben. Ugyanakkor nem titok, hogy nagyban inspirálnak Steven Wilson és Lasse Hoile közös munkái a vizualitást illetően. Nem tagadom, ebben a klipben is nagy szerepe van ennek a rajongásnak. A szimbólumvilág többféleképpen is értelmezhető. Nem szeretem magyarázni a művészetet, a klip a hangulatáról szól, és hogy mindenki mást lásson a kapott képi világba. Általánosabb megvilágításba helyezve: a „Mi a szeretet és a szépség, kipreparálni a természetet és felaggatni az otthonodban, vagy szárnyalni hagyni, abban a tudatban, hogy szabad, de sosem lehet a tiéd?” „A szabadság vagy a birtoklás a szeretet?” – kérdéseket próbálja szimbólumokkal fejtegetni. Az, hogy az alaknak mi szerepe van a klipben, sokkal személyesebb, és mélyebb részemről, ezt már tényleg mindenkinek a fantáziájára bízom, de annyit megsúgok, hogy komoly vonalvezetés van, érdemes odafigyelni a részletekre.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!